zupa Strogonow

 
Bardzo lubię   zupę   Strogonow   przygotowuję   ją na wiele   sposobów tylko   nie do  końca  można ją nazwać  Strogonow   może  być  zupą  a la Strogonow.

Składniki
  • 2kg polędwicy wołowej lub innej wołowiny bez  kości
  • 1kg cebule
  • 2kg pieczarek
  • ½ kg  ogórków kiszonych
  • 1kg  papryki  czerwonej lub  kolorowej
  • Kość wołowa  na wywar
  • olej rzepakowy  tłoczony   na zimno
  • Sól
  • pieprz
  • chilli
  • papryka słodka i ostra
  • liście  laurowe
  • ziele  angielskie
  • czosnek
  • przyprawa do  wołowiny

Wykonanie


Do dużego garnka włożyć  kość zalać wodą zagotować zmniejszyć  ogień  gotować na  małym ogniu. 
Polędwicę pokroić w paski posypać  przyprawą  do wołowiny,  czarnym pieprzem odstawić  na  3 godz. Na patelni rozgrzać olej rzepakowy z  ząbkami czosnku. Pokrojone mięso podsmażyć na oleju rzepakowym.  Podsmażone  mięso dodać do   garnka.
Cebulę obrać poszatkować na plasterki,   podsmażyć    dodać do wywaru i  mięsa. Pieczarki  pokroić  podsmażyć   bez   tłuszczu aż  puszczą  sok, przełożyć   do  garnka. 
Paprykę  pokroić  w  paseczki włożyć  do    pozostałych składników,   ogórki pokroić w plasterki   dodać pod koniec gotowania.
Dodać  przyprawy do  smaku: liście  laurowe, ziele angielskiepy  pieprz, chilli paprykę ostrą i słodką.  sól( ja  nie dodaję )  dolać  wody gorącej i gotować  na  bardzo wolnym ogniu  aż wołowina  będzie  miękka.
Smacznego :)

7 komentarzy:

Szana pisze...

uwielbiam! przydałaby się na tak zimny początek wiosny ;)
pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie,
szana-banana
www.gastronomygo.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Tyle, ze Strogonow nigdy nie był zupą, a daniem podawanym z kluskami francuskimi. Przygotowanie Strogonowa z polędwicy zajmuje jakieś pół godziny, bo polędwica im dłużej duszona tym twardsza. Nie wolno jej dusić długo.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Anonim dziękuje ze czytasz mojego bloga, szkoda tylko ze brakuje Ci odwagi by się podpisać pod swoim komentarzem. :) A mam nadzieję ze potrafisz czytać ze zrozumieniem. W przepisie jest napisane polędwicy lub innej wołowiny a ta wymaga dłużej obróbki .A co do podawania to jest zupełnie inna jak podajesz. Co byś się poczuł lepiej można podawać z kluskami francuskimi :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Anonim domyślam się kim jesteś . Specjalnie dla Ciebie historia powstania zupy :) http://pl.wikipedia.org/wiki/Boeuf_Stroganow

Panna Malwinna pisze...

Długość gotowania stroganowa zależy tak jak napisała Mariola od tego jakiej części wołowiny użyjemy. Wieki nie robiłam tego dania

pozdrawiam

Margarytka pisze...

Bardzo lubię Strogonowa i choć robię go nieco inaczej to w zasadzie w każdej odsłonie go zjem. Ja daję tylko ogórka kiszonego i podaję tak jak robiła moja babcia - z kluskami. Ale w sumie nie rozumiem anonimowego - niech każdy je z czym lubi, jeden je z kluskami, inny z bagietką a jeszcze inny z ziemniakami. I dobrze, bo gusta i smaki są różne i nie warto się przejmować głupimi komentarzami, których wszędzie pełno.
Ja przeważnie robię z wołowiny zrazowej, bo polędwica jest droga i też już słyszałam, że mój Strogonow to nie Strogonow :-)))
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Interesuje mnie koszt ugotowania tej potrawy z podanych składników. Tanio napewno nie będzie:( Roman