ciasto truskawkowe z kremem waniliowym do popołudniowej herbaty i kawy

 
 


Będąc wczoraj na targu  truskaweczki  uśmiechały się do  mnie,  nie  mogłam być obojętna  kupiłam  1   kg za 10 zł.  .Pomimo ze  pochodziły z  uprawy  ekologicznej  ich smak nie był taki jak z dzieciństwa.  Pomysłów na ich  wykorzystanie było wiele wybrałam   bardzo szybki.  A mianowicie  upiekłam   biszkopt z  przepisu  Siostry  Anastazji ,zrobiłam krzem Dr Oetkera waniliowy, na wierzch pokroiłam truskawki i   zalałam  galaretką   truskawkową

Składniki na  biszkopt  Siostry  Anastazji 

  • jajka świeże 6 sztuk
  • mąka pszenna 1 szklanka 
  • cukier kryształ do ciasta 1 szklanka 
  •  proszek do pieczenia  Dr Oetkera1 łyżeczka 
  • Krem waniliowy Dr Oetkera 1 
  • mleko .32% 300ml
  • truskawki 1/2 kg
  • galaretka   truskawkowa  1 
przygotowanie biszkoptu
Białka ubić na sztywno ,dodawać cukier i żółtka . Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i lekko wymieszać. Wylać na formę do pieczenia. Piec w temp. 180 s c około 30-40 min. 
krem:
300ml mleka wlać do wysokiego   naczynia wsypać   krem waniliowy  Dr  Oetkera i miksować na najwyższych  obrotach przez   5 minut
zrobić   galaretkę  truskawkową wg przepisu na opakowaniu.
Przekroić   biszkopt na pół nasączyć ponczem (   mam zapas   na ostatni zrobiłam za dużo  przechowuję w szczelnie zamkniętym pojemniku) wyłożyć  krem  przykryć  drugim blatem    biszkoptu,  nasączyć  posmarować cienką warstwą   kremu (galaretka nie wsiąka   w ciasto}  poukładać  truskawki  zalać  galaretką. wstawić   do lodówki.  w celu schłodzenia  
Smacznego

Brak komentarzy: