Dorsz smażony podawany z nadziewanymi pieczarkami i młodymi ziemniakami


  Rybę    mogę  jeść 7 razy w  tygodniu.  Dziś   przygotowałam na  obiad  smażonego dorsza  z  nadziewanymi   pieczarkami  i  pieczonymi ziemniakami .
Podczas   majowego   weekendu   będąc  nad  morzem  kupiłam  od rybaków  zapas  świeżej ryby   dorsza,  turbota,  fladry. Biorąc  pod uwagę   500 km jakie  musiałam  pokonać  wracając  do domu  zamroziłam  je w zamrażalce,  przełożyłam do   lodówki   turystycznej i w drogę. Mrożone   ryby  świetnie  pełniły rolę  wkładów.Tak więc w  idealnym stanie przejechały    drogę  i trafiły do zamrażalki.
Dość  dawno  nie jadłam pieczarek    nadziewanych   pomyślałam  sobie  zrobię dziś na obiad   smażonego dorsza podawany z  nadziewanymi pieczarkami i młodymi ziemniakami.
Składniki
  • 1duży  dorsz 
  • 6 pieczarek 
  • 6 młodych ziemniaków
  • 1 jajko 
  • bułka  tarta 
  • sól
  • pieprz   czarny  Kamis
  • ognista  mieszanka  Kamis
  •  pietruszka
  • przyprawa do ryb 
  • cytryna
  • masło
  • pietruszka
  • olej 
Przygotowanie
Dorsza  filetujemy następnie skrapiamy   sokiem z cytryny  posypujemy   przyprawą  do ryb , mieszanką  ognistą   Kamis,  pieprzem  czarnym  Kamis odstawiamy do  lodówki na dwie godziny. Filety z dorsza obtaczamy  w  jajku i  bułce tartej  smażymy    na patelni   grillowej  na złoty kolor .  

 Pieczarki  obieramy nóżki  z pieczarek  stare  na tarce  o grubych oczkach smażymy na maśle  dodajmy   natkę  pietruszki doprawiamy do   smaku solą   i pieprzem  czarnym   Kamis  Gotowe nadzienie nałożyć w kapelusze  pieczarek. Następnie spód kapeluszy panierować  w jajku i  bułce   tartej . Usmażyć.
Gotujemy   ziemniaki   na parze.

Usmażoną  rybę  podajemy z pieczonymi  pieczarkami i  młodymi ziemniakami .

Brak komentarzy: