Drożdżowa chałka o smaku waniliowym

   
 Po świętach Wielkanocnych  w  Tesco   kupiłam   foremkę w   kształcie chałki i zapomniałam o  niej, aż do dziś.  Pomyślałam sobie przygotuję chałkę i przetestuję wanilię z firmy Royal. Zbyt wiele przypraw   do  tej pory  nie znam, ale w  najbliższym czasie  mam  zamiar to nadrobić.
Składniki
  • 5 dag drożdzy
  • 1 szklanka  ciepłego mleka
  • 1/2  kostki   margaryny   Maestra do ciast drożdżowych
  • 3 szklanki  mąki
  • 4 żółtka
  • 2/3 szkl cukru
  •  laska  wanilii  Royal
  • Rodzynki    Bakal 
  • 1/2 łyżeczki soli
  •  masło i  bułka tarta do   formy

Przygotowanie
 W dużej  misce  wymieszać  drożdże, mleko,  łyżkę cukru, 2 łyżki  mąki i odstawić  na 5  minut  do wyrośnięcia. Utrzeć na  puszystą  masę resztę cukru i żółtka.
Do  drożdży  dodać  utarte    żółtka,sól,  rodzynki laskę wanilii i  2 szklanki  mąki i wrobić. Wlać ciepłą  roztopioną  margarynę i znów wyrobić,. Wsypać tyle  mąki  by ciasto się  nie kleiło do ręki  i wyrobić  dotąd aż  będzie  gładkie i  elastyczne.
Naczynie  nakryć  odstawić  do wyrośnięcia  na 30 minut, następnie przełożyć do wysmarowanej  masłem i posypanej   bułką   tarką   formę. Ostawić  do wyrośnięcia   w ciepłe  miejsce aż  3 krotnie ciasto zwiększy objętość.
Blachę wstawić  do  zimnego  pieca i nastawić  temperaturę na 180 stopni i piec  chwilę około 50 -60 minut.
  Jeśli chodzi o laskę  wanilii  z bardzo  różnych firm, myślałam ze  nie  ma różnicy aż do dziś.   Laska  wanilii z firmy    Royal  jest bardzo  aromatyczna  dzięki niej chałka  jest bardzo  waniliowa taka  jaką   uwielbiam . Od dziś   w  mojej   kuchni   gościć  będzie  wanilia  z   firmy Royal.
 
 

Brak komentarzy: