Jagodzianki



  Na targu   pojawiły się   pierwsze w  tym roku jagody nie  mogłam przejść obok nich obojętnie,  Kupiłam  i tak   plany sobotnie   musiały  ulec   zmianie.  W planach był sernik i rolada z  kremem a  tak przygotowałam   sernik i jagodzianki na które serdecznie zapraszam.   Jedną z  mich ulubionych autorek    książek   kulinarnych jest siostra  Anastazja z   jej przepisu   skorzystałam robiąc    jagodzianki .    Z uwagi na     nowość  którą  od  jakiegoś   czasu testuję   jagodzianki     przygotowałam na papierze   saga który jest  super     w  mojej  kuchni zajmuje   teraz czołowe   miejsce.
składniki 
  • 1 kg mąki
  • 10 dag drożdży
  • 1/2 kostki margaryny maestra
  • 3 łyżki  cukru pudru
  • 1/2 szklanki cukru kryształu  lub zamiennie cukier  palmowy
  • 2 szklanki mleka
  • 5-6 żółtek
  • 1/2 łyżeczki soli
  •  1 litr   jagod
  • 3 łyżki bułki tartej  
  • 3 łyżki  cukru 
  • cukier  perlisty 
  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki   mąki

Przesianą mąkę wsypać do naczynia. Do 1/2 szklanki letniego mleka dodać 2 łyżki cukru, pokruszone drożdże i 3-4 łyżki mąki. Wymieszać na jednolitą masę. Tak przygotowany rozczyn odstawić do wyrośnięcia. Żółtka utrzeć z pozostałą ilością cukru.  Ja zamiast cukru użyłam  cukru palmowego który   nadał  niepowtarzalny smak.A  tę    nowość  możecie  kupić w kuchnia świata   Margarynę Maestra  stopić na patelni. Do tej pory używałam    różnych firm  ale   ta    jest rewelacyjna   tym bardziej iż przeznaczona do   ciast drożdżowych  Do mąki wlać wyrośnięty rozczyn, żółtka, sól, letnie mleko. Wyrabiać ciasto. Gdy będzie odstawać od ręki wlewać porcjami przestudzony tłuszcz, nie przerywając wyrabiania. Wyrabianie należy zakończyć, gdy ciasto jest gładkie, lśniące, odstaje od ręki i od dna naczynia oraz zawiera wiele pęcherzyków powietrza.

Po wyrobieniu ciasto pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Ciasto jest dobrze wyrośnięte, jeżeli powiększy swoją objętość dwukrotnie.
Z tak przygotowanego ciasta drożdżowego można robić rogaliki, bułeczki z jabłkami, bułeczki z serem (masa serowa jak na sernik), bułeczki z makiem. i jagodzianki

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na placek grubości 2 cm. Wykrawać szklanką krążki i układać w odstępach na wysmarowanej tłuszczem blasze. Zostawić do wyrośnięcia.
Jagody   umyć  osuszyć   przełożyć do  miski dodać   cukier i  bułkę  tarką  wymieszać. 
Z   mąki, cukru pudru i  masła  zrobić   kruszonkę.

W środku wyrośniętej bułeczki zrobić pałką wgłębienia, nałożyć nadzienie jagody  robić   bułeczki   i posmarować roztrzepanym jajem posypać  kruszonką  i cukrem    perlistym
Piec w dobrze nagrzanym piekarniku.

  

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Witam serdecznie.
Super przepis, pyszności, mniam.
Dziękuję.
Piękne zdjęcia.
Moje bułeczki wyszły tak samo pysznie,jak te na zdjęciu, bo już lepiej zrobić się nie da.
Lubię kruszonkę na bułce i cukier perlisty.
Nie lubię lukrowanych, które się lepią do rak.
Dlatego tym bardziej polecam. Mniam jeszcze raz.
Dana