Bardzo pyszne ciasto bezowe z rabarbarem i truskawkami

Sezon na owoce w pełni aż żal było nie wykorzystać pięknych lekko kwaśnych truskawek i rabarbaru. Sezon na rabarbar powoli dobiega końca.Moim zdaniem jest to idealne połączeni bezy  z rabarbarem z masą serowa smaki się wzajemnie uzupełnią. Jest idealne w smaku nie za słodkie,nie za kwaśne.
Składniki
  • 4 jajka
  • 10 dag margaryny
  • 30 dag cukru
  • szczypta soli
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 25 dag mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 80 dag rabarbaru
  • 6 dag mąki ziemniaczanej
  • szczypta wanilii
masa
  • 500 ml śmietany 30%
  • 25dag  serek mascarpone
  • 3 śmietan fix
  • 3 łyżki cukru pudru
  • sok z cytryny
Do dekoracji
  • truskawki
  • śmietan fix

Wykonanie
Do miski włożyłam margarynę,10 dag  cukru ,szczyptę soli, cukier waniliowy, szczypta wanilii  następnie dokładnie utarłam na puszystą masę, następnie dodałam żółtka wyrobiłam ciasto. Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia następnie dodałam do masy jajecznej i wyrobiłam na gładko. Ciasto rozwałkowałam na placek o średnicy 35cm.
Tortownicę o średnicy 26 cm wysmarowałam  margaryną obsypałam bułką tartą. Ciasto przełożyłam do tortownicy tj wyłożyłam dno i boki ciastem,spód ponakłuwałam i schłodziłam.
Rabarbar cienki umyłam i pokroiłam na kawałki, obtoczyłam w mące ziemniaczanej.
Białka ubiłam na sztywno,powoli dodałam 20 dag cukru, małymi porcjami dodawałam rabarbar. Następnie masę bezową wyłożyłam na ciasto.

Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika, piekłam około 60 minut  w temperaturze 175 stopni. Po 45 minutach  przykryłam papierem do pieczenia i piekłam jeszcze 15-20 minut
Ciasto wyjęłam z piekarnika i ostudziłam.


Masa serowa
śmietanę ubiłam na sztywno dodałam cukier puder ze śmietan Fix , sok z cytryny dokładnie wymieszałam. Do śmietany małymi porcjami dodałam serek dokładnie wymieszałam.
Ostudzone ciasto posypałam śmietan fix następnie wyłożyłam masę serową zrobiłam dekoracje z truskawek i mięty.

3 komentarze:

Bo(ro)n Appétit pisze...

Cudowne ciacho!

Monica pisze...

Cudne! :)

ola in the kitchen pisze...

Na pewno smakowało cudownie :D