piątkowy dorsz

Piątek, tradycyjnie ryba musi być, a że uwielbiam ryby, przygotowuję je na wiele sposobów. Jeden warunek zawsze musi być spełniony, ma być zdrowo i dietetycznie.
 


Składniki
  • 1 dorsz
  • 1 sałata
  • 1 brokuł ugotowany
  • 1 pomidor
  • cytryna
  • szczypiorek
Przyprawy
  • sól
  • pieprz cytrynowy
  • czosnek
  • tymianek 
  • przyprawa do ryb 
  • olej rzepakowy
  • sok cytrynowy

Wykonanie
Świeżego dorsza oczyściłam, następnie przygotowałam z niego filety które umyłam i osuszyłam. Filety skropiłam sokiem z cytryny posypałam przyprawami i ostawiałam na dwie godziny. Filety ułożyłam na papierze do pieczenia, skropiłam olejem  zrobiłam pakiecik z papieru następnie wsadziłam na 20 minut na 180 stopni do piekarnika.

Na talerzu ułożyłam porwaną sałatę, różyczki gotowanego brokuła, pomidory, całość posypałam szczypiorkiem na wierzch położyłam rybę zrobiłam dekoracje z cytryny.

6 komentarzy:

Marta pisze...

O tak, w piątek rybka, ja kupiłam w lidlu ładne pstrągi i piekłam z masełkiem czosnkowym :)

Takietampichcenie pisze...

Pysznosci, u nas tez dzisiaj rybka;)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuje czyli coś dla mnie :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Coś nas łączy ryby :) Pochwalisz się zdjęciem swoich pyszności :)

Wyzw-ania pisze...

Uwielbiam ryby. Mogłabym je jeść codziennie :)

kwatery Gdańsk pisze...

Dorsz to fajna rybka. Popieram, w piątek pozycja obowiązkowa.