Warsztaty kulinarne dla dzieci

W ramach VII Dania Kultury Żydowskiej "Mazel Tow" 25-26.05.2013 w Szydłowcu, miałam przyjemność zorganizować i poprowadzić warsztaty kulinarne dla najmłodszych. Odbyły się one w restauracji Hacienda, dzięki szczodrości sponsorów, którzy wsparli nas swoimi produktami, firmom: De AgostiniDr Oetker, Eterno, Fusion Gusto, Kupiec,






Dla mnie jak dla wielu dzieci były to pierwsze warsztaty kulinarne z których się bardzo ucieszyły.Dzieci zapoznały się z tradycją żydowskiej kuchni oraz przygotowały dekorację ciasteczek cytrynowo migdałowych, upieczonych wg tradycyjnej receptury. Tematem przewodnim był przypadający w dniu warsztatów Dzień Mamy. Dlatego ciasteczka miały kształt serc a inwencja małych kucharzy, cukierników nie znała granic. :) Oprócz ciężkiej pracy, był też czas na małą przekąskę, Maca i wafelki Kupca z przysmakami kuchni żydowskiej przygotowanymi przez restaurację Hacienda oraz pastą przygotowaną przez dzieci i kiełkami. Do tego lemoniada ze specjałów od Eterno i konfitury Eterno, rozbudziły apetyty i dodały animuszu, dzieci świetnie sobie radziły,
  choć czasem przydawała się "pomocna dłoń" :)

A oto jakie dzieła stworzyły dla swoich Mam. W Wedlu takich cudeniek nie ma :D









4 komentarze:

*D pisze...

Sama chętnie wzięłabym udział w takich warsztatach, chociaż powoli przestaję być dzieckiem :(
http://dariawkuchni.blogspot.com/

*D pisze...

Bardzo, bardzo dziękuję za miłe słowo :) Dopiero zaczynam gotować/piec, jestem w temacie zielona i rosnę w oczach, słysząc chociaż najmniejszą pochwałę :)
Kiedy ja jestem na zdjęciach, robi je samowyzwalacz albo młodsza siostra, jeśli akurat jest w domu :) I myślę, że nie byłoby tragedii, gdyby ktoś się poczęstował którymś z moich zdjęć, nie traktuję ich jako jakiś swój artyzm. A podpisywanie każdego to dodatkowa praca, ktwolę ten czas spędzić na planowaniu menu!
dariawkuchni :)

Przysmaki Owocowe pisze...

Ślicznie, rosną mali mistrzowie. Serduszka wspaniałe :)

kolorowo-torcikowo pisze...

świetna inicjatywa, też o czymś takim myślałam, żeby w wakacje zrobić dzieciakom... :) ... nudzi mi się, trzeba coś robić :D