Żeberka z wieprzowiny podawane z pulpetami z ziemniaków,warzywami i kremem serowym


 Sezon wakacyjny w pełni  na blogu pojawią się przepisy inspirowane  kuchni z różnych stron świata. Żeberka możemy podać na obiad ale równie dobrze pasuje na  kolację we dwoje na tarasie. Ciekawe kto zgadnie jaki kraj był inspiracją ?
Składniki
krem z fety
  • 200g sera Islos
  • 100ml jogurtu gęstego Bakoma
  • 2 łyżeczki płynnego miodu  od Anielskich przysmaków
  • 10dag sera  Islos
  • 1/2 kg ziemniaków
  • 1 średnia cebula
  • koperek
  • 1 jajko
  • 1/2 szt soku z cytryny
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 pomidory
  • 1 cukinia 
  • świeże zioła
  • 8 wieprzowych żeberek  lub 8 kawałów jagnięciny
  • sól pieprz do smaku
  • świeży rozmaryn
  • 50ml wina wytrawnego 
  • 2 ząbki czosnku
  • Oliwa z oliwek do smażenia
  • masło klarowne

Wykonanie 
mięso
Grecja słynie przeważnie z jagnięciny ale z uwagi na to ze u mnie jej brak w sklepach i dość istotny jeszcze fakt nie lubię jej. Przygotowałam kotlety ze schabu
Mięso dokładnie umyłam,osuszyłam następnie natarłam sola, pieprzem czosnkiem i posypałam świeżym rozmarynem.,dodałam  wino dokładnie wymieszałam.  odstawiłam do lodówki na dwie godziny.
Na patelnię wlałam olej rzepakowy  i tyle samo dołożyłam masła klarownego następnie usmażyłam kotleciki.
pulpety z ziemniakami
Ziemniaki ugotowałam w mundurkach obrałam przepuściłam przez prasę.Ser pokroiłam na drobne kawałki. Cebulę posiekałam razem z koperkiem. Do miski włożyłam ziemniaki,ser,cebulę,koperek,sos z cytryny,jajko,dodałam szczyptę gałki muszkatowej, doprawiłam pieprzem ziołowym odstawiałam na 1 godzinę do lodówki.Po wyjęciu zrobiłam kuleczki które oprószyłam mąką. Usmażyłam na rozgrzanej patelni.
Pomidory pokroiłam na pół posypałam ziołami podpiekłam przez około 8 minut  w180 stopniach.
Cukinie umyłam pokroiłam na cieniutkie paseczki grillowałam na patelni grillowej

sos z sera
wszystkie składnik ser,jogurt miód i kremu włożyłam do miski następnie zmiksowałam na gładką masę blenderem
Tak pyszny miód  możecie dostać w Anielskich przysmakach które polecam  ponieważ Anioły są bliskie mojemu sercu. A sklep znajdziecie tu   Duży wybór towarów,zawsze świeży szybka obsługa:. Sklep godny polecenia .

11 komentarzy:

Unknown pisze...

wyglądają pysznie:)

Bazyliowy Mus pisze...

chyba wcięło niektóre literki, albo mi coś źle wyświetla

Natalia - Poezja Smaku pisze...

Bardzo apetyczny zestaw!

Nashelly pisze...

Ten krem serowy baardzo kusi... Ale żeberka też uwielbiam ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

Anonimowy pisze...

www.anielskieprzysmaki.pl-zagłosowałam proszę o pochwalenie sie jak Pani wygra:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuję jeszcze lepiej smakuje :)Pozdrawiam :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuję za informacje już poprawiam ach ten mój pośpiech :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję i pozdrawiam serdecznie u Ciebie również same pyszności:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Krem serowy jest rewelacyjny. Nie wypada chwalić swojego dania ale jest rewelacyjne polecam:) A u Ciebie też jest pysznie :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuje za głosik. Miodzik od Anielskich przysmaków się bardzo przydał i sprawdził idealnie w sosie. Polecam wypróbować. A prac w konkursie jest wiele dobrych :)

cichy pisze...

ho, ho... widzę coś pysznego. Żeberka i sos serowy... to jest to co tygrysy (...i ja) lubią najbardziej. Kuszące mniam.