Sernik idealny

W sobotę poznałam bardzo fajną blogerkę Iwonę z Kielc,o czym mogą rozmawiać blogerki o wszystkim o o niczym,ale na pewno o gotowaniu i pieczeniu.Bardzo lubię wymieniać się poglądami na temat gotowania,pieczenia zatrzymałyśmy się przy sernikach,sposobie pieczenia,których jest wiele.Jednym z nich jest pieczenie w kąpieli wodnej lub wstawienie do piekarnika naczynia z wodą. O tej metodzie słyszałam,zawsze brakowało odwagi by się na nią zdecydować.Iwona opowiadała z takim przekonaniem,ze następny sernik zostanie upieczony tą metoda.A okazja nadarzyła się bardzo szybko,sernik przygotowałam dla Gości z Gliwic.
Sernik jest mega idealny,pachnie rewelacyjnie,wyglądała pięknie,wilgotny sama słodycz, rozpływający się w ustach,

Składniki
na spód

  • 250g herbatników
  • 50g mielonych orzechów laskowych Back mit
  • 200g margaryny 

Masa serowa
  • 1kg  sera Dr Oetkera
  • 250ml mleka
  • 1 budyń śmietankowy Winiary 
  • 3 łyżki soku z cytryny 
  • domowy cukier waniliowy 
  •  1 1/2 szkl cukru pudru można dodać mniej 
  • 5 jajek 
  • 1łyżka kaszy manny

dekoracja
  • 2 czekolady gorzkie 
  • orzechy włoskie Kresto

Wykonanie 
Do naczynia wkładamy mielone orzechy,ciastka  wszystko dokładnie mieszkam następnie blenderem rozkruszam na bardzo drobno. Do garnuszka wkładam margarynę i roztapiam. następnie wlewam do ciasteczek  i mieszkam. Jak masa jest za sucha dodaję jeszcze roztopioną margarynę.
.Dno tortownicy wysmarowałam masa ciasteczkową ugniotłam łyżką wstawiałam do lodówki.
Do  miski włożyłam cukier puder, odłożyłam dwie łyżki cukru pudru do białek.,cukier waniliowy wbijam żółtka  i delikatnie wymieszałam robotem aż się cukier rozpuścił .następnie dodałam, ser,mleko,sok z cytryny  wszystko dokładnie wymieszałam wsypałam budyń i kasze mannę  i znów wymieszałam ale nie zbyt długo.Białka ubiłam na sztywno pod koniec dodałam dwie łyżki cukru pudru. Biała wymieszałam delikatnie z masą serową. Masę serową wyłożyłam do tortownicy.
Piekarnik nastawiłam do 180 stopni wstawiłam blaszkę napełnioną gorącą  woda na dno  piekarnika następnie wstawiłam tortownicę z sernikiem na kratkę Piekłam 180 stopni 15 minut  następnie zmniejszyłam temperaturę do 120 stopni i piekłam 105 minut
Wyłączyłam piekarnik,sernik wyjęłam ostudziłam i schowałam na noc do lodówki. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej następnie wylałam na sernik zrobiłam dekoracje z orzechów włoskich

24 komentarze:

Smaczna Pyza pisze...

co to jest to żółte w masie serowej ?

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Iza myślę ze jajka ponieważ robię na wiejskich

ulcik - www.kuchnianawzgorzu.pl pisze...

budyń też mógł nadać taki kolor, a jeśli chodzi o naczynia z wodą .. to ja bardzo często wstawiam piekąc coś garnek z wodą na dno piekarnika :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Ula świetny pomysł.Garnek wstawiasz co ciast czy innych potraw ?

Unknown pisze...

wygląda obłędnie, jeszcze ta czekolada na wierzchu, mniaaam:D:D

Takietampichcenie pisze...

Bardzo apetyczny:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Bardzo dziękuję pozdrawiam :)

gin pisze...

Wygląda naprawdę smakowicie :)

Ivka pisze...

Pyszności! Z niecierpliwością czekam na kolejną rozmowę na żywo o gotowaniu :) pozdrawiam:)

Unknown pisze...

Zjadłoby się.. mniam :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

ja też nie mogę się doczekać spotkania w realu :)Pozdrawiam cieplutko:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję pozdrawiam serdecznie :)

Unknown pisze...

Lubię takie słodkości.Pozdrawiam Christopher

Anonimowy pisze...

Ile ma byc tego sera ???????1kg, 2kg, 10dkg???? Co to znaczy 1 sera Dr Oetkera???????????????

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuję za zwrócenie uwagi rzeczywiście zapomniałam dopisać kg, ser Dr Oetkera można kupić w opakowaniach kilogramowych, dla tych co go znają nie ma problemu. Pozdrawiam serdecznie Anonimie,szkoda ze wstydzisz się swojego imienia i nazwiska.

urtica1 pisze...

Mariolu, zerknij i poszukaj czy więcej Ci nie ukradziono. Ogólnie na tym blogu wszystko jest skopiowane od innych. Pozdrawiam.
http://liliana12.bloog.pl/id,338846468,title,Sernik-idealny,index.html

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuje za informacje tylko nie wiem, co z tym mam zrobić ??

urtica1 pisze...

Mariola jeśli nie zgadzasz się z tym że wykorzystała Twoje zdjęcia i tekst to napisz jej to w komentarzu i że żądasz usunięcia. Jeśli tego nie zrobi, zgłoś to do administracji. Wiem że Dziewczyny już swoje zgłaszały, może wejdź z nimi w kontakt. Na Durszlaku też jest temat.
http://durszlak.pl/forum/blogowanie-i-internet/tematy/przywlaszczne-zdjecia-i-przepisy

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Oczywiście ze nie wyrażałam zgody,wieczorem napisze w tej sprawie do osoby która prowadzi bloga,teraz jestem mega zajęta.

Anonimowy pisze...

a mozna wiedziec ile cm srednicy ma foremka ?? Zadko ta informację mozna znaleść w przepisach na ciasto a to wg mnie decyduje o tym czy ciasto wyjdzie, mam tyle foremek o roznych srednicach ze nie mam pojecia ktora sie nada??

Anonimowy pisze...

i co oznacza ,,domowy cukier waniliowy"? gdyby pisalo ,,skelpowy cukier wanilinowy" zrozumialabym że 1 torebka, ale tak to nie wiem ile ?? I skad wziąć domowy? Mozna gdzies go kupic?

Kulinarne pyszności Molki pisze...

tortownica o wymiarach 24cm-26 cm takie przeważnie biorę:)Pozdrawiam życzę powodzenia :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Ja daję swojego łyżkę ale może być jedna torebka ze sklepu :) Pozdrawiam życzę powodzenia :)

Anonimowy pisze...

dziekuje za informacje i biorę sie za pieczenie ;)