Sałatka z piersią z kaczki

 Życzę Ci przyjaciela 
z którym będziesz mógł się dzielić
swoimi myślami i uczuciami,
doświadczeniami i przeżyciami.
Życzę Ci przyjaciela,
z którym będziesz się czuł
dobrze jak w domu,
z bliskości którego
będziesz mógł odkrywać swoje prawdziwe ja
i będziesz odczuwał wdzięczność 
za dar Twojego życia i za dar przyjaźni
                                  Anselm Grun .


  Jakże prawdziwe słowa tylko zbyt często o nich zapominamy.Czasami poświęcamy przyjaźń, znajomość dla celów które są nie ważne. Czasami wypowiadamy słowa,które nigdy nie powinny być wypowiedziane,one zapadają długo w naszej pamięci.Cofnąć się ich nie da. Pamiętacie o tym!!!Cieszcie się życiem,ono zbyt szybko przemija.
A dlaczego tak piszę, Kiedyś sama popełniłam błąd,duma nie pozwoliła na przyznanie się do błędu,a w weekend sama zawiodłam się na osobie którą uważałam za swojego przyjaciela.Co prawda padło słowo przepraszam,ale nadal boli.
Pamiętacie o tym,zastanówcie się dwa razy zanim coś powiecie,bądż napiszecie.
Pamiętacie o słowie przepraszam korzystacie z niego.

Sałatka dedykuje dla przyjaciół prawdziwych i tych mniej z nadzieją ze kiedyś będą tymi prawdziwymi.

Składniki na dwie porcje


  • 2 piersi z kaczki
  • rukola
  • pomarańcza
  • granat
Składniki marynaty
  • 3 łyżki miodu
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki musztardy
  • 1 cytryna
  • 1/2 rosołku drobiowego 
  • 6 łyżek soku ananasowego
  • 6 łyżek ketchupu łagodnego
  • szczypta chilli Kamis.
Dressing z miodem  i korzeniami  
  • 50 ml miodu 
  • 2 gożdziki
  • kora cynamonu 
  • kardamon
  • 1/4 łyżeczki kolendry
  • 50 ml soku z pomarańczy
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • sól, pieprz 
  • 10 g masła 
wykonanie

Wycisnąć sok z cytryny wlać do miseczki, dodać pozostałe składniki wszystko dokładnie wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. Do tak przygotowanej marynaty władamy pierś/kaczki/zostawiamy na dwie godziny w chłodnym miejscu.
Na rozgrzaną patelnię kładziemy piersi smażymy z każdej strony 2-3 minuty. Przekładamy do naczynia, które wkładamy do nagrzanego piekarnika 200 stopni na 10-20 minut.
Pomarańczę obieramy ze skórki,filetujemy.Owoc granatu kroimy na pół łuskamy owoce.
Na talerzu układamy rukolę,kawałki piersi z kaczki,fileciki z pomarańczy posypujemy owocami granatu.pierś posypujemy grubą solą.
Dressing z miodem i korzeniami Miód i maslo dodać przyprawy, przełożyć do garnka,dodać korzenie i zagotować odstawić do wystygnięcia dodać olej rzepakowy, sok z pomarańczy doprawić do smaku solą i pieprzem. .wymieszać przecedzić polać sałatkę
Całość delikatnie spryskujemy dressingiem.

4 komentarze:

Unknown pisze...

pysznie wygląda:) jakoś zawsze dodawałam kurczaka:) trzeba sobie odmienić, z ciekawości spróbuję kaczkę:)

CO MI W DUSZY GRA pisze...

Moli,jak Ty ładnie napisałaś,musiało Cię rzeczywiście zaboleć.Mam to szczęście,że nie doświadczyłam takiego uczucia,ale sałatkę bym zjadła.
Pozdrawiam serdecznie:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Tak czasami w życiu bywa,Poznając nową osobę daję jest duży kredyt zaufania, z czasem maleje, później go brak.Zawiodłam się na dwóch osobach,tylko dla jakich celów?Jak trudno to zrozumieć,a może jestem za bardzo wrażliwa.Pozdrawiam cieplutko

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Koniecznie bo jest pysznie, ja zamieniałam kurczaka na kaczkę i nie żałuję,teraz u mnie dominuje kaczka. Pozdrawiam:)