Sernik kajmakowy z orzechami.

Sernik jest jednym z bardziej ulubionych ciast mojej rodziny.Orzechy pozbierane suszą się w domu.Dziś przygotowałam puszysty sernik kajmakowy z orzechami.Sekretem dobrego sernika są produkty i sposób przygotowania. Wszystkie produkty powinny mieć podobną temperaturę pokojową, ser najlepiej trzykrotnie mielony lub ser homogenizowany(czytajmy etykiety na opakowaniu, niektóre masy serowe w składzie nie zawierają sera)Do masy serowej używamy cukru pudru bądź cukru żelującego.Masę serową ucieramy, nie miksujemy!!!!Im mniej zostanie napowietrzony sernik mniej opadnie.Sernik wyszedł puszysty,wilgotny.Goście byli zachwyceni,polecam
Przepis pochodzi ze strony Max kuchnie tu

Składniki

  • spód sernika
  • 200 g herbatników pełnoziarnistych
  • 50 g orzechów laskowych mielonych
  • około 150g margaryny
  • na masę serową
  • 1/2 kg sera chudego homogenizowanego
  • 1/2 kg sera trzykrotnie mielonego
  • 5 jajek
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1łyżka kaszy manny
  • 1 aromat waniliowy
  • 200 g cukru pudru
  • 250 ml mleka
  • dekoracja
  • 1 opakowanie kajmaku Gostyń
  • orzechy włoskie.
 Wykonanie
Do miski włożyłam herbatniki,orzechy mielone laskowe następnie wszystko zmiksowałam na pyłek.Margarynę rozpuściłam i dodałam do pyłku ciasteczkowego, wymieszałam powstała jednolita masa którą wylepiłam tortownicę sylikonowa. Tortownicę włożyłam do zamrażalki na około 30 minut.Twaróg, żółtka,mleko,cukier puder, cukier waniliowy,budyń waniliowy,kaszę mannę dokładnie ucieramy ręcznie. Konsystencja masy serowej zależy od jakości sera, w przypadku rzadkiej masy możemy dodatkowo dodać łyżkę kaszy manny.Białka oddzielić od żółtek,ubić pianę na sztywno dodając pod koniec ubijania 1 łyżkę cukru pudru Dodać ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszać łyżką. Masę wylać na przygotowaną wcześniej ciasto.Wstawiamy do nagrzanego piekarnika 175 stopni na około 1godzinę.Upieczony sernik zostawiamy w lekko uchylonym piekarniku na około 10 minut,wyjmujemy studzimy zimny wkładamy na noc do lodówki.Wierzch sernika smarujemy masą kajmakową robimy dekoracje z orzechów
włoskich.

4 komentarze:

Unknown pisze...

Jak dla mnie serniki z kajmakiem są najlepszymi na świecie. Twój wygląda obłędnie w tych swoich rubensowskich kształtach. :)

Unknown pisze...

piękny i pomysły:)

Unknown pisze...

Molka,ja ciebie proszę,przestań nas rozpieszczać tymi wspaniałymi słodkościami. Pozdrawiam Christopher PS żartowałem.

gin pisze...

Ależ cudownie wygląda. Pyszny musiał być :)