sernik mega czekoladowy

Sernik należy do ciast do których mam słabość,często je robię z różnymi dodatkami. A że ostatnio większość serników na blogu pieczone, tym razem dla odmiany zrobiłam sernik na zimno czekoladowy.Sernik wyszedł bardzo delikatny,aksamitny,pyszny mega czekoladowy Idealny na długie zimowe wieczory przy kominku.Jak wyglądał zobaczcie,a jak smakował przekonacie się sami przygotowując sernik czekoladowy. Moim bliskim bardzo smakował  i w tempie bardzo szybkim się skończył.

 Składniki
spód  sernika
  • 150 herbatników
  • 1 łyżka kakao
  • 2 łyżki cukru pudru 
  • około 120g margaryny
pierwsza masa czekoladowa-serowa
  • 1/2 kg serka homogenizowano chudego
  • 100g  czekolada gorzka
  • 1/4 szkl cukru pudru lub według uznania
  • 1 łyżka żelatyny

druga masa czekoladowa -jogurtowa
  • 1 duży jogurt naturalny
  • 3 deserki czekoladowe sojowe  Alpro
  • 50g opakowania czekolady gorzkiej
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1/4 szkl cukru pudru według uznania
  • 1 łyżka żelatyny

trzecia masa czekoladowa-serowa
  • 1/2 kg serka homogenizowanego
  • 2 deserki czekoladowe sojowe Alpro
  • 1/4 szkl cukru pudru lub według uznania
  • 1 łyżka żelatyny

Dekoracje
3 czekolady gorzkie
świeża mięta
owoce sezonowe.


wykonanie 
 spód sernika
 Do miski włożyłam herbatniki, zmiksowałam na pyłek,dodałam cukier puder i kakao dokładnie wymieszałam..Margarynę rozpuściłam i dodałam do pyłku ciasteczkowego wymieszałam powstała jednolita masa którą wylepiłam tortownicę sylikonowa. Tortownicę włożyłam do zamrażalki na około 30 minut.
masa czekoladowa z serka 
 Żelatynę zalałam zimną woda by napęczniała następnie dodałam gorącej wody w celu rozpuszczenia
W misce dokładnie utrzeć ser z cukrem.Roztopić 100g czekolady przestudzoną wlać do sera,delikatnie wymieszać,następnie dodać żelatynę.
Tężejącą masę wylałam na masę ciasteczkową.wstawiłam do lodówki na około 30 minut.
Przed zrobieniem masy czekoladowej musimy odczekać około 30 minut
masa czekoladowa jogurtowa
 Żelatynę zalałam zimną woda by napęczniała następnie dodałam gorącej wody w celu rozpuszczenia.
Do miski wlałam jogurt,deserki czekoladowe,cukier puder wymieszany z kakao   następnie ubijałam na najwyższych obrotach przez około 5 minut nie przerywając ubijania  dodałam roztopioną czekoladę i żelatynę delikatnie wymieszałam  następnie wylałam na masę czekolodowo-serową.
masa czekolodowa-serowa.
Żelatynę zalałam zimną woda by napęczniała następnie dodałam gorącej wody w celu rozpuszczenia.W misce dokładnie utrzeć ser z cukrem.następnie dodałam deserki czekoladowe  do sera,delikatnie wymieszać,następnie dodać żelatynę.
Tężejącą masę wylałam na masę czekoladowo-serową.
Sernik wstawiłam do lodówki na całą noc.
100g czekolady gorzkiej rozpuściłam w kąpieli wodnej, następnie mieszając szpatułką przestudziłam,którą delikatnie wylałam na wierzch sernika.
Uwaga należy uważać by czekolada nie była zbyt gorąca, mogłaby rozpuścić ser.
Z 200g zrobiłam dekoracje na sernik

8 komentarzy:

Ivka pisze...

No Kochana, szalejesz z tymi sernikami :) co jeden to lepszy!

Krystyna Boner pisze...

Ale piękny wyszedł. A do tego tak smacznie go zareklamowałaś. Nie wypada czekać, tylko go zrobić. Pozdrawiam :)

Małgosia pisze...

prezentuje się wspaniale! I te cudne dekoracje. Smakuje pewnie jeszcze lepiej :) Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Wygląda GENIALNIE! Koniecznie muszę spróbować! :D

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Iwonko dziękuję, jesteś kochana zapraszam serdecznie:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Polecam sernik jest pyszny,przeważnie robiłam waniliowe,tym razem była odmiana.Przyznaję opłacało się :) Pozdrawiam cieplutko :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję, tak wyszedł wspaniały:)dziękuje za pozdrowienia również pozdrawiam cieplutko :)

gin pisze...

Ależ cudownie wygląda! Dekoracja robi wrażenie :)