Szynkowar szynka z drobiu.

         Jakie wędliny możemy kupić w sklepie wszyscy wiemy pełno w niej chemii, bez smaku staram się ich nie kupować, jeśli już się zdecydują kupić to u sprawdzonych dostawców? Pochodzę z rodziny, w której robi się domowe wędliny, do których jestem przyzwyczajona, które bardzo lubię i polecam..Kilka lat temu będąc na wycieczce kupiłam dwa szynkowary okrągłe, o których zapomniałam. Jakiś czas temu zobaczyłam u jednej blogerki Uli, która mnie zainspirowała do przygotowania szyneczki zrobiłam wyszła pyszna jedynym minusem był kształt, z którego byłam średnio zadowolona.

    Z pomocą przyszła firma, Tradismakklik która zajmuje się sprzedażą sprzętu do wyrobów domowych i produkcją przypraw. moim marzeniem był szynkowar prostokątny które spełniła firma Tradismak, dziękuję bardzo.

     Szynkowar/praska jest to urządzenie ze stali nierdzewnej, w którym możemy gotować domowe wyroby, cieszyć się ich smakiem, dokładnie znamy skład produktów z jakich została wykonana nasza wędlina. Moja kuchnia jest różnorodna ,preferuję zdrowe dietetyczne wędliny, jako pierwszą przygotowałam szynkę z drobiu.



Składniki 
  • 40dag udźca z indyka 
  • 40 dag piersi z indyka
  • 1 duża łyżka przyprawy Sułtańskiej
  • sól,pieprz do smaku.

wykonanie
 Mięso dokładnie myjemy następnie kroimy na paski różniej grubości. Pokrojony drób przekładamy do miski dodajemy przyprawy, dokładnie mieszamy. Przykrywamy folią, by mięso bardziej przeszło przyprawami odstawiamy na dwie godziny w chłodne miejsce.

Do szynkowara wkładamy woreczek foliowy u mnie był to woreczek na mrożonki. Do woreczka wkładamy paseczki mięsa w dowolnej kombinacji woreczek szczelnie zamykamy szynkowar odstawiamy na pół godziny. Do garnka wlewamy wodę na dno wkładamy ściereczkę na to stawiamy szynkowar, po zagotowaniu gotujemy na wolnym ogniu około 1.5 godziny w zależności od rodzaju mięsa.

      Bardzo dobrym rozwiązaniem jest termometr, który pozwala nam kontrolować temperaturę. Postaram się przybliżyć w kolejnych postach jak gotować mając termometr.

Wyjmujemy szynkowar z garnka, studzimy pozostawiamy w chłodnym miejscu na noc.

Rano wyjmujemy naszą szynkę drobiową z szynkowara, bardzo nam ułatwia woreczek foliowy. Szynka jest bardzo zdrowa, dietetyczna i mega aromatyczna jest pyszna

        Do gotowych mieszanek przypraw podchodzę bardzo ostrożnie, tym razem postanowiłam wypróbować gotowe mieszanki marki Tradismak. Nie zawiodłam się na nich, są rewelacyjne, bardzo aromatyczne, mamy możliwość sprawdzenia co mają w składzie. Przekonałam sie do nich, teraz przygotowując domowe wędliny z szynkowara będę używać gotowych mieszanek Tradismak.



        

Na koniec porównam dwa szynkowary okrągły i prostokątny( przepraszam za brak zdjęć postaram się w najbliższym czasie nadrobić) Szynkwary różnią się kształtem, jakością wykonania, wielkością. W tym porównaniu zdecydowanie wygrał prostokątny. Po pierwsze jest mniejszy(80-90dag mięsa) możemy robić częściej świeże wędliny, kształt prostokątny ułatwia nam wykonanie wielu kombinacji, struktur, które będą cieszyć nasze oko. Jakość wykonania, materiał, praska wykonana jest ze stali nierdzewnej?  W tym porównaniu zdecydowanie wygrywa szynkowar prostokątny

Jedyny minus, który może sprawić kłopot to wyjęcie podkładki z szynkowara.  Z tym można sobie poradzić(bardzo dobrze sobie z tym radzi haczyk, który służy do wyjmowania mieszadła w wypiekaczu do chleba)

         Jestem bardzo zadowolona z szynkowara, mieszanek, jak również kontaktu ze sklepem polecam.

Myślę ze warto zainwestować w szynkowar, ponieważ zyskujemy zdrowe świeże wędliny, których na pewno nie dostaniemy w sklepie.

          W planach kolejne przepisy, które są genialne już dziś zapraszam. Do końca tygodnia powinien pojawić się kolejny przepis z szynkowara

6 komentarzy:

Helena pisze...

Właśnie zakupiłam "takie cudeńko" bo oprócz tego, że wyroby z szybkowara są zdrowe, to wyglądają jeszcze mega apetycznie. Niestety musiałam kupić w PL, bo tu gdzie mieszkam (UK) nic takiego nie mogłam znaleźć. za tydzień lecę na urlop więc szybkowar sobie przywiozę i pewnie jeszcze przed świętami wypróbuję twój przepis :)) pozdrawiam

Małgosia pisze...

Od pewnego czasu zastanawiam się nad szynkowarem. Teraz mam na niego jeszcze większą ochotę :)

Unknown pisze...

świetna:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

świetna decyzja,polecam przyprawy z Tradismak są genialne:)Haniu jak tylko zrobisz domową wędlinę pochwal się:)Czekamy:) Pozdrawiam życzę wiele pyszności z szynkowara:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Gosia polecam w 100% mam w domu trzy,ale ten jest genialny. Już myślę jaką wędlinkę jutro zrobić. Kupuj :)

Anonimowy pisze...

Nie rozlatuje się przy krojeniu ???
Rysio