śledzie pod czerwoną pierzynką z dodatkiem oleju rzepakowego

 
W grudniu częściej na naszych stołach  goszczą ryby,a w szczególności śledzie,które możemy przygotowywać na wiele sposobów.Jest to kolejna moja propozycja świąteczna,Połączenie ryby z warzywami to duet idealny i tak powstał przepis na śledzie pod pierzynka czerwoną.Śledzie wyszły genialne w smaku,rozpływające się w ustach.Dodatkowe walory smakowe dodają przesmażone warzywa.A to wszystko powstało na oleju rzepakowym.Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega 3 dlatego od dawna gości w mojej kuchni,dzięki temu z rodziną utrzymujemy stały poziom cholesterolu we krwi,zawiera składniki które wpływają na naszą urodę.U mnie w tym roku śledzie pod czerwoną pierzynka pojawią się na wigilijnym stole,mam nadzieję ze u Was również.

 składniki
  • 8 filetów śledziowych w sosie koperkowym 
  • 5 dużych cebul
  • 120ml szkl oleju rzepakowego
  • 4 marchewki
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 1lyżka cukru
  • sól Kamis
  • 1 łyżka słodkiej papryki.
wykonanie Śledzie kroimy w dzwonki.Marchewkę obieramy,ścieramy na tarce o grubych oczkach. Na patelnię wylewamy olej przesmażamy marchewkę,podlewamy wodą dusimy do miękkości.Pod koniec dodajemy koncentrat pomidorowy,cukier,paprykę dusimy jeszcze chwilę.Cebulę obieramy,kroimy w półplasterki szklimy na oliwie .Do miseczki wkładamy marchewkę,cebulę,śledzie dokładnie mieszamy doprawiamy do smaku sola.Odstawiamy w chodne miejsce na noc

1 komentarz:

Unknown pisze...

Ładnie podane śledzie:)