Romantyczne danie dla dwojga sushi



Kuchnia japońska jest prosta, minimalistyczna,a za razem jakże wykwintna. Poza sushi i surimi kuchnia ta w Polsce jest mało znana. Sekretem jej są bardzo świeże produkty i tak dobrane przyprawy, by zachować jej naturalny smak. Sushi, czyli rybę i ryż wymyślono już w VI w w Azji. Przekładając rybę ryżem przyciskając kamieniem, tak można było przechowywać ją rok. Ktoś zauważył, ze ryby zakwaszają ryż i tak powstało pierwsze sushi. 
W XVII wielu przyśpieszono kwaszenie ryżu mieszkając z octem ryżowym. Sushi przygotowuje się przeważnie ze świeżych ryb, owoców morza, warzyw. Podawane jest z marynowanym imbirem który odświeża kubki smakowe, sosem sojowym i wasabi . Składniki w jakie powinniśmy się zaopatrzyć by móc gotować po japońsku to: chilli, curry, czosnek, dashi, imbir, makaron, mirin, miso, nori, owoce morza, pory, ryby, ryż, sake, soja, wasabi, Sushi możemy przygotować na wiele okazji, idealnie sprawdzi się podczas przyjęcia w domu, pikniku, jako przekąska do pracy. Jest to bardzo zdrowy posiłek i za razem pożywny. W dobrze przygotowanym sushi znajdują się wszystkie składniki odżywcze węglowodany, białka i witaminy. Postawą dobrego sushi jest przygotowanie ryżu, jak również świeże produkty.
Podczas warsztatów sushi organizowanych przez markę Blue Dragon dostałam zestaw produktów do przygotowania sushi. Jeszcze raz bardzo dziękuję :)



Składniki
  • 250g ryż do sushi 
  • 250 ml wody
  • 2-3 łyżki octu ryżowego Blue Dragon
  • 200g surowego łososia ( jak ktoś nie lubi można użyć wędzonego0
  • Arkusze nori
  • Czarny sezam
  •  Świeży ogórek
  • Rukola
  • Papryka czerwona
  • Marchewka
  • Serek kremowy
  • Proszek wasabi
  • Sos sojowy
  • imbir marynowany


wykonanie

Zawsze zaczynamy od zrobienia chrzanu. W zależności ile chcemy zrobić tyle bierzemy proszku wasabi dodajemy wodę tak by powstała gęsta pasta, którą pozostawiamy na około jedną godzinę. Polecam zrobienie chrzanu wasabi, ponieważ jest o wiele lepszy od gotowej pasty. Paprykę, ogórka i marchewkę kroimy w paseczki. Łososia w cienkie plastry i paseczki. Gotowanie ryżu Ryż dokładnie płuczemy, następnie ostawiamy na sitku na 1 godzinę by odciekł. Następnie przekładamy go do garnka do gotowania ryżu, zalewamy wodą ( woda nie powinna sięgać wyżej jak do 1/3 wysokości naczynia). Przykrywamy i doprowadzamy do wrzenia na średnim palniku (trwa to około 5 minut), następnie zmniejszamy palnik do min i gotujemy ryż około 10-15 minut. Mieszamy drewnianą łyżką. Kiedy woda zostanie wchłonięta wyłączamy palnik i zostawiamy garnek z ryżem na około 20 minut by doszedł ( nie wolno podnosić pokrywki). Do gotowego ryżu dodajemy ocet ryżowy dokładnie mieszamy i przekładamy do termosu obiadowego. Dlaczego ? Ryż nie może zbyt szybko stygną.



Maki z łososiem, papryką, rukolą i serkiem kremowym
 Na matę bambusową kładziemy arkusz nori błyszczącą strona na dół. Na nori rękoma ułożyłam ryż na całym arkuszu pozostawiając brzeg około 2cm nieobłożony. Nałożyłam nadzienie (paski łososia, rukola, paprykę, posmarowałam serkiem kremowym. Uniosłam brzeg maty do góry, następnie delikatnie dociskając zwinie łam w rulon. Połączyłam brzegi nori uformowałam rulon.Rolkę maków pokroiłam ma kawałki
Uramaki  z łososiem, marchewką i rukola
To rodzaj sushi w środku znajduje się nori na zewnątrz ryż.
Przygotowując urokami zaczynamy od obłożenia maty folią spożywczą. Na niej układamy arkusz nori błyszczącą stroną na spód. Ryż nakładamy na nori przykrywając cała powierzchnie nori, ryż posypałam czarnym sezamem. Delikatnie odwróciłam na druga stronę, tak by ryż znalazł się na spodzie. Na nori nałożyłam marchewkę, łososia i rukola. Uniosłam brzeg delikatnie zwinęłam w rulon docisnęłam.
Uromaki pokroiłam na mniejsze kawałki.
Uromaki z łososiem, marchewką,ogórkiem, rukolą.
Na matę kładziemy arkusz nori błyszczącą stroną na spód. Ryż nakładamy na nori przykrywając cała powierzchnie nori, ryż Delikatnie odwróciłam na druga stronę, tak by ryż znalazł się na spodzie. Na nori nałożyłam marchewkę, łososia i rukola. Uniosłam brzeg delikatnie zwinęłam w rulon docisnęłam. Na wierzch rolki uromaków nałożyłam cienkie plastry lososia.
Uromaki pokroiłam na mniejsze kawałki.



3 komentarze:

Unknown pisze...

świetny pomysł, wygląda rewelacyjnie:)

Kuchnia Danusi pisze...

cudownie wygląda

galantyna.pl pisze...

Wygląda bardzo elegancko, szkoda tylko, że ja nie lubię alg.