Sernik nowojorski


Jednym z ulubionych ciast mojej rodziny są serniki. A na jednym z moich ulubionych blogów, pojawił się przepis na sernik nowojorski.
Uwielbiam czytać blog Doroty, zawsze robią na mnie duże wrażenie zdjęcia, nie wspomnę o przepisach. Oryginalny przepis znajdziecie tu http://smakuje.blox.pl/2013/06/Sernik-nowojorski.html
Ja troszeczkę przepis zmieniałam, bo zrobiłam na półtorej porcji. Moim zdaniem sernik wyszedł za mało słodki, warto dodać więcej cukru i drugi błąd jaki popełniłam to zostawiałam sernik w wyłączonym piekarniku. Jak się okazało to był błąd, należy go wyjąć od razu i polać polewą. U mnie polewa miała konsystencję płynną. Nie zastygła bo sernik był za zimny.
 


Składniki
na spód

  • 350g herbatników pełnoziarnistych l
  • 160g margaryny
masa serowa
  • 1 1/2  kg serka homogenizowanego 
  • 1 1/2 szkl cukru pudru myślę ze można dać 2 szkl cukru według mnie sernik nie jest zbyt słodki przy tej ilości.
  • 9 jajek
  • szczypta wanilii w proszku
  • 5 łyżek płaskich mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 80 ml śmietany 30%
polewa
  • 200 ml śmietany 18%
  • 1 1/2 cukru pudru
  • 1 duży cukier waniliowy
  • sok z połowy cytryny
Wykonanie
Do miski włożyłam ciastka, następnie przy użyciu blendera pokruszyłam je drobno. Do garnuszka włożyłam margarynę i rozpuściłam. Wlałam ja do ciastek i wymieszałam. Jeśli masa jest zbyt sucha to można dodać więcej margaryny.
Tortownicę wyłożyłam folią aluminiową od zewnątrz i wewnątrz, wysmarowałam masłem środek, następnie wylepiłam dno i boki masą ciasteczkową, włożyłam na pół godziny do lodówki.

Do miski wsypałam 3/4 szkl cukru pudru, dodałam jajka i lekko ubiłam.
Do drugiej miski włożyłam ser, 3/4 szkl cukru pudru, zmiksowałam, dodałam jajka z cukrem, mąkę ziemniaczaną, śmietanę, wanilię,sok z cytryny, ser wszystko wymieszałam, nie zbyt długo.
Masę serową wyłożyłam na ciasteczka.
Piekarnik ustawiłam na 180 stopni.Z uwagi na to że sernik pieczemy w kąpieli wodnej. Przygotowałam blachę, napełniłam gorącą wodą, wstawiłam do piekarnika. Do blachy z gorącą wody stawiłam tortownicę owiniętą folią aluminiową, która zapobiega dostaniu się wody do ciasta. Piekłam około 80 minut w 180 stopniach.
Wyłączyłam piekarnik i tradycyjnie zostawiłam w uchylonych drzwiczkach.Przygotowałam polewę, wymieszałam dokładnie wszystkie składniki i wylałam na przestudzony sernik i polewa nie zastygła tylko była ciekła.
Sernik włożyłam na całą noc do lodówki.

Na koniec zrobiłam dekoracje z wiśni (około 200g) i mięty.

16 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Uwielbiam taki sernik!

MYTASTYKITCHEN.WEEBLY.COM

Agnieszka Rucińska pisze...

wspaniały, dostojny i niebywale apetyczny

Ervisha pisze...

Kocham serniki a ten jest bajeczny :D

Klaudia pisze...

Piękny sernik, uwielbiam takie :)

*D pisze...

Chcę jutro zrobić sernik, ale myślę, że raczej zdecyduję się na taki z twarogiem. Nic straconego, bo jako że kocham serniki na pewno kiedyś też wypróbuję nowojorski :)
dariawkuchni.

Anonimowy pisze...

jaki serek Pani użyła?

Kulinarne pyszności Molki pisze...

sernik nowojorski przygotowałam z serka homogenizowanego chudego który można kupić w Aldi. Myślę ze równie dobry będzie 3 krotnie mielony. Proszę zwrócić uwagę na słodkość sernika dla mnie było ok ale ja praktycznie nie używam cukru dla pozostałych członków Rodzinny był mało słodki,ale to nie przeszkodziło w jedzeniu. Szybko znikł ze stołu :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dzięki my też lubimy :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

super pochwal się sernikiem na naszej stronie na Fb. Twój zapewne wyszedł pyszny polecamy nowojorski :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuje tak jak ja :) uwielbiam serniki i nie tylko :) A jakie ciasta jeszcze lubisz ?

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuje Twoje słowa sa niczym miód na serce :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

witaj w klubie będziemy zaglądać zapraszamy do aktywności :)

Marta pisze...

Wygląda przepysznie, super zdjęcie i dekoracja, dziś też robię sernik, tylko na twarożku sernikowym(z lidla), zapowiada się pysznie :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

ślicznie dziękuje:) Marta a pochwalisz się swoim sernikiem na naszym Fb ?? Pozdrawiam życzę miłego dnia :)

Anonimowy pisze...

Widze ,ze jednak chyba ja jako jedna z nie wielu ,postepuje inaczej ze smietana :) . Twoj wyglada rowniez bardzo apetycznie :).
Pozdrawiam
Ula

Kulinarne pyszności Molki pisze...

U mnie że śmietaną trochę nie wyszło.A napiszesz swój przepis na śmietanę :) dziękuje i pozdrawiam serdecznie:)