Pierś z kurczaka w śmietanie

Bardzo często staramy się odtworzyć smaki dzieciństwa,różnie z nimi bywa,czasami się udaje, czasami nie. Niektórych smaków nie jesteśmy w stanie przekazać,ponieważ możemy mieć trudności z ich odtworzeniem.Czasami nam się uda,niekiedy wychodzi nam zupełnie coś innego. Kiedy byłam małą dziewczynką,Babcia zawsze przygotowywała dla nas kurczaka w śmietanie. Historia tej potrawy sięga czasy dzieciństwa mojej Mamy, przepis jest bardzo bardzo stary.Przepis na kurczaka w śmietanie jest przekazywany z pokolenia, na pokolenie, Babcia przekazała mojej Mamie,zaś Mama zdradziła tajniki córce.Dziś przepisem dzielę się z wami.Najlepszy dróg do tej potrawy to młody kogucik,cały smak,aromat zamknięty jest w sosie,który wytwarza się podczas gotowania. Czasy są jakie są,zamiast kogucika,lub kurczaka wiejskiego możemy zamienić na kurczaka hodowlanego lub pierś z kurczaka.Nie będzie tak aromatyczny, wspaniały rozpływający się w ustach z uwagi na warunki w jakich jest hodowany kurczak. Zapewniam was będzie równie pyszny i dobry, niezbyt często  mam kurczaka wiejskiego,przeważnie robię na kurczaku ze sklepu i piersi z kurczaka.
Dziś przygotowałam pierś z kurczaka w śmietanie,do którego mam słabość, kalorii trochę w tym daniu jest,taka już jego uroda. Kurczak w śmietanie jest poezją smaku, jednym słowem "niebo w gębie"



składniki.
40 dag piersi z kurczaka
1/2 litra śmietany  18% lub 30%
1 pęczek natki pietruszki
sól do smaku
pieprz kolorowy do smaku.






wykonanie
1. Pierś z kurczaka kroimy na średniej wielkości kawałki,  dokładnie  myjemy.
2. Do rondla wlewamy śmietanę następnie na wolnym ogniu podgrzewamy.
3. Kiedy śmietana  zaczyna się gotować wkładamy pierś z kurczaka, posiekaną natkę pietruszki
Ważne by kurczaka dodawać do gorącej śmietany.
4. Wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy na wolnym ogniu, aż śmietana się zredukuje. Sos  ma być  gęsty. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Pierś z kurczaka w śmietanie możemy podać z ziemniakami, ryżem, warzywami lub pieczywem.

10 komentarzy:

Marta pisze...

Pięknie się prezentuje :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję,a jak smakuje. Mam słabość do kurczaka w śmietanie :)Pozdrawiam :)

Mona pisze...

Właśnie zrobiłam, co prawda to prawda, że im prostszy przepis tym lepszy. Pychota! :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

cieszę się ze smakowało. A pochwalisz się fotką? Pozdrawiam cieplutko:P)

Takietampichcenie pisze...

Pyszotka, też robię czasami, dodaję ciut chili:)

Anonimowy pisze...

Czy to danie bedzie pasowalo z makaronem ? czy mozna dodac posmazona cebulke? czy vpopsuje to smak ? dziekuje za podpowiedzi:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuje za pytania,z makaroniem nie podawałam ale myśle ze może pasować.Jeśli chodzi o posmażaną cebulę jak bym nie dawała, cały smak aromat sosu powstaje z natki pietruszki,śmietany i kurczka, cebulka mogłaby zmienić smak.Kurczak w śmietanie jest genialny. Ale gotowanie to zabawa,eksperymenty zachęcam do wypróbowania wersji z makaronem z cebulka. Pozdrawiam serdecznie życze powodzenia i czekam na relację jak wyszło.

Anonimowy pisze...

Śmietanka mi się zwarzyła, a postępowałam wg przepisu :(

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Myślę ze przyczyną mogła być jakość śmietany, za długie gotowanie lub za szybkie.Pozdrawiam życzę powodzenia:)

kontakt grill pisze...

Super przepisik. Bardzo lubię wszystkie sosy śmietanowe i śmietanowo-serowe.