Jak schudnąć?- dietetyczny omlet z owocami

 Kiedy jeść i jak często?
Chcąc zmniejszyć wagę i zmniejszoną utrzymać nie jest łatwym zadaniem. Zaleca się jeść co najmniej 5 posiłków, a najlepiej byłoby 7 posiłków w  odstępach 1,5-3 godziny. Taki program gwarantuje równomierny dostęp produktów odżywczych do organizmu, zapobiega spadkowi cukru we krwi.Skutkiem jest zmęczenie i głód słodyczy. Warto dzienne zapotrzebowanie kalorii podzielić na 5- 7 lekkich posiłków. Nie należy jeść dużych, ciężkostrawnych posiłków tuż przed snem.. Często popełniamy błąd sięgając przed snem po owce, tłumacząc sobie, przecież owoce nie tuczą. Takie stwierdzenie jest bardzo mylące, niektóre owoce zawierają w składzie dużo cukru. Unikajmy produktów wysokokalorycznych tłustych, przetworzonych genetycznie;orzeszki ziemne, paluszki, słone, chipsy,  Jak już jesteśmy głodni przed snem, zjedzmy produkt bogaty w białko: jogurt naturalny, plaster chudego sera białego, kawałek grillowanej lub gotowanej piersi z indyka lub innego drobiu. Możemy też zjeść przekąskę bogatą w węglowodany, które stabilizują poziom cukru we krwi, zapobiegają napadom głodu. Starajmy się jeść posiłki na małych talerzach,zadbajmy o odpowiednią oprawę ( pięknie nakryty stół, zastawa )Celebrujmy jedzenie,jedzmy powoli. Po około 15 minutach zapominamy o głodzie.
Przepis bierze udział w konkursie "Blogerzy w zbożu" w projekcie "Zboże smakuje i inspiruje"
Zespół przedmiesiączkowy podczas diety
Podczas miesiączkowania u wielu kobiet hormony pracują inaczej,pojawią się pewne dolegliwości> jesteśmy bardziej nerwowe. Krótko przed i podczas miesiączkowania nasza waga rośnie,organizm przyswaja więcej wody. Co jest dla nas frustrujące.  Po miesiączce wszystko wraca do normy i nasza waga.
Często występują ataki głodu słodyczy i ochoty na inne potrawy zakazane. Nastrój się pogarsza w kierunku depresji lub złości, jesteśmy bardziej pobudzone rozdrażnione. Sięgamy po jedzenie nie kontrolując ilości i co jemy
Co robić podczas ataków głodu ?
Najlepiej wypić szklankę wody mineralnej z cytryną i miętą. Możemy zjeść 'landrynkę", którą staramy się jeść powoli. Miejmy zawsze pod ręką obraną marchewkę. A jak bardzo mamy ochotę na słodycze to polecam lody, sorbety, które zawierają mniej cukru. Kolejnym sposobem jest odwrócenie uwagi czyli znalezienie jakiegoś zajęcia,wyjście na spacer.
Dziś kolejny przepis dietetyczny na który serdecznie zapraszam na omlet dietetyczny z owocami, który zastąpi nam apetyt na słodycze lub możemy go przygotować jako jeden z posiłków. Omlet jest bardzo, lekki, delikatny i niskokaloryczny. Same pyszności :)
składniki
  • 3 małe jajka lub 2 duże
  • 3 łyżki mleka 2%
  • 1łyżka płatków owsianych 
  • owoce sezonowe 
  • cukier puder 
  • olej do smażenia
Wykonanie 
 Oddzielamy    żółtka od  białka,następnie  ubijamy    pianę  z jajek ze szczypta soli dodajemy  żółtka, mleko i płatki owsiane  delikatnie mieszamy. Na rozgrzanej patelni posmarowanej olejem smażymy omlet z każdej strony na złoty kolor. Na talerz przekładamy usmażony omlet, na którym układamy owoce, całość posypujemy cukrem pudrem.


Prześlij komentarz