ciasto marchewkowe

przepis pochodzi z portalu "Kasia moje ciastoklik"a został przygotowany na konkurs. Musze przyznać trochę bałam się użyć warzywa do ciasta,jak się okazało byłam w dużym błędzie,ciasto wyszło rewelacyjne,pyszne,Koniecznie musicie go zrobić,polecam.
Przepraszam za jakość zdjęcia,dopiero zaczynałam moją przygodę z fotografią żywności. A przepis dodałam  ponieważ przepis jest genialny,koniecznie go wypróbujcie.
s
 


składniki 
200g margaryny
 2 szklanki marchewki startej na drobno (300g)
 4 jaja
 ½ szklanki cukru (120 g)
 2 szklanki mąki (320 g)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 2 łyżeczki sody oczyszczonej
 szczypta sol
wykonanie 
Kasię rozpuścić. Jaja zmiksować z cukrem, dodać połowę mąki połączonej z proszkiem do pieczenia, sodą i solą, wszystko wymieszać.Dodać startą marchewkę, wsypać resztę mąki, połączyć.Następnie wlać ostudzoną Kasię i wszystko dokładnie wymieszać.Przelać ciasto do formy (o średnicy ok. 26 cm) wysmarowanej Kasią i posypanej bułką tartą. Piec 45 minut w temperaturze 180 stopni. 

1 komentarz:

KuchniaPelnaBajek pisze...

A czy próbowałaś kiedyś piec ciasto marchewkowe z marchewką w innym niż pomarańczowy kolorze? Nie mam doświadczenia w tej materii i zastanawiam się, czy kogoś kiedyś skusiła chociażby czarna marchew.