Aksamitny sernik na zimno z zieloną herbatą

Kilka dni temu znalazłam w sieci delikatesy  FFStore   Są dla mnie jak i dla miłośników dobrej kuchni są oknem na kulinarny świat. Sklep zapatrzony jest produkty trudno dostępne, bardzo dobrej jakości i w przystępnej cenie. Teraz zatrzymam się na chwilę nad moją słabością, jaką jest herbata. Wybrałam najbardziej zdrową, polecaną przed wiele dietetyków herbatę zieloną z marokańską miętą w listkach,Większość rzeczy kupujemy oczami, piękna puszka w której środku znajdowała się zielona herbata z marokańską miętą w listach o subtelnym i lekko słodkim zapachu. Cały ten aromat świadczy o tym ze została przygotowana z bardzo wysoko gatunkowo liści. Wspaniała jest na gorąco, sprawdzi się również fantastycznie latem jako herbata mrożona, która doskonale ugasi pragnienie. Ja wykorzystałam herbatę zieloną z marokańską miętą do przygotowania lekkiego wiosennego sernika na zimno. Ciasto mające to coś w sobie, co sprawia ze jest wyjątkowy, jedwabisty, delikatny i rozpływający się w ustach.



 składniki
  • 200ml jogurtu naturalnego
  • 500g sera homogenizowanego chudego
  • 200g sera mascarpone
  •  5 g masła klarownego lub margaryny   
  • 1/2 opakowania żelatyny Dr. Oetker
  • 1 szkl cukru pudru trzcinowego Diamant (lub mniej do smaku) lub zwykłego cukru pudru
  • 2 cukier waniliowy Dr.Oetker
  • 1/2 szkl naparu z zielnej herbaty z marokańską miętą klik
  •  Sok z jednej cytryny.
wykonanie
Zaparzamy mocną herbatę. Do miski wkładamy ser homogenizowany, ser mascarpone, jogurt, cukier puder, cukier waniliowy, wanilię, napar z zielonej herbaty i wszystko dokładnie mieszamy. Do oddzielnej miseczki wsypujemy żelatynę dodajemy zimnej wody, pozostawiamy do napęcznienia na kilka minut, następnie wstawiamy do mikrofali na 30 sek i mieszamy do rozpuszczenia ( w razie potrzeby wstawiamy ponownie). Do masy serowej wlewamy żelatynę i mieszamy .Formę na sernik smarujemy masłem/margaryną. Masę serową przekładamy do formy i wstawiamy do lodówki (najlepiej na noc) . Dekorujemy wedle uznania.

4 komentarze:

Unknown pisze...

Sernik jak sernik,ale dekoracja super.Chociaż dodatek tej herbaty,na pewno zmienia smak tego sernika.

Beata pisze...

Bardzo ładnie podany :)

Unknown pisze...

świetnie wygląda, super pomysł:)

Kats pisze...

Wygląda obłędnie