Babka drożdżowa

Składniki
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 12 dag margaryny
  • 1/2szkl cukru
  • 5 dag drożdży
  • 1/2 szklanki   mleka
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  •  laska wanilii 
  • 1/4 łyżeczki soli


Wykonanie
 Do  miski  wkładamy drożdże mieszamy  z mlekiem, 3 łyżkami  mąki 1 łyżeczką cukru  zostawiamy  do wyrośnięcia. Jajka i żółtka ucieramy  z cukrem, ja wykorzystałam robot maxi robi z Zelmera, Do mąki dodaje  rozczyn, jajka, roztopioną  margarynę i sól.Ciasto  wyrabiać aż wchłonie  tłuszcz, odstawić do wyrośnięcia na 30 minut. Następnie  i wanilię i wyrobić ciasto ponownie. Ciasto przełożyć do formy, moja jest w  kształcie wieńca i odstawić do wyrośnięcia. Piec 40 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 170 stopni. 

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam Pani Mariolo, gratuluje wspaniałych zainteresowań. Bardzo podoba mi się Pani blog. Mam pytanie czy przepis na to ciasto drodżowe jest przepisem rodzinnym ,jeśli nie to czy mogła by Pani opublikować ten przepis.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Patrząc na historię tego przepisu to korzystamy z niego w domu, od grubo ponad 10 lat, przy różnych okazjach, czasem coś zmieniając, dodając, więc chyba już trochę jest rodzinnym przepisem. :)
Choćby dla tego, że jest sprawdzony i dopieszczony.