Bardzo chrupiące gofry

 Wczoraj wujek Marek poprosił mnie o zrobienie gofrów,a ze dwa razy powtarzać mi nie trzeba,przez cały dzień będą gofry. Myślę ze nie ma sezonu na gofry,w czasie wakacji zdecydowanie więcej punktów gastronomicznych ma w sprzedaży, najlepsze są domowe,które są u nas w domu od dawna. Moja gofrownica ma swoje lata,co prawda wypadałoby już wymienić płytki.Kupując gofrownicę pamiętacie o tym by miała dużą moc i była ciężka..Chcąc zrobić pyszne gofry musimy mieć dobre składniki podstawowe,czyli mąka, jajka,masło,mleko.Zamiast mleka możecie użyć kefiru, maślanki jogurtu, zsiadłego mleka.A gdyby się ukazało że nie ma mleka czy innych składników możecie użyć wody,co prawda nie będą tak dobre jak na nabiale ale lepsze jak kupione na mieście.Jeśli mam więcej czasu dodaję żółtka i ubijam pianę z białek, dodaję też wodę mineralną gofry są bardziej puszyste.Z tłuszczy wybieram masło,czasami olej,margaryny nie używam.
Przepisów na gofry jest bardzo dużo, robiłam je na wiele sposobów, muszę przyznać żaden przepis jeszcze nie został spisany. Postaram się w miarę możliwości nadrobić zaległości.Dziś zapraszam na pierwszy przepis z które najczęściej robię gofry.Przepisy będą na słodko z różnymi dodatkami, wytrawnie.

składniki
  •  2 1/2 szkl mąki
  •  4 jajka
  •  2 1/2 szkl mleka
  •  15g  proszek do pieczenia
  • 1/3 szk cukru
  • 100g masła
  • sól
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • Olej do posmarowania gofrownicy
  • Dodatki
  • dżem 
  • cukier puder z wanilią

wykonanie
 W garnuszku rozpuszczamy masło. Do miski wsypujemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia,dodajemy żółtka ubite z cukrem na puszystą masę,dodajemy mleko,,masło i olej wszystko dokładnie mieszkamy. Białka ubijamy ze szczyptą soli. Ubite białka mieszamy z ciastem odstawiamy na pół godziny.
Rozgrzewamy gofrownicę formę smarujemy olejem wylewamy ciasto, Gofry pieczemy przez kilka minut na złoty kolor.
Gofry podajemy z różnymi dodatkami cukrem pudrem,bitą śmietaną i owocami,dżemem. Z tym co kto lubi, pyszne są bez niczego.

9 komentarzy:

Klaudia pisze...

Kocham gofry takich domowych potrafię zjeść kilka a takiego kupionego nie uda mi się zjeść całego.

Unknown pisze...

pysznie wyglądają, bardzo lubię gofry:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuję również uwielbiam gofry. Już dziś zapraszam na nowy przepis na gofry są rewelacyjne i nie jedną osobę zachwycą

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuję zapraszam wkrótce nowy przepis na gofry.Pozdrawiam serdecznie

Wiem co jem pisze...

Cała moja rodzina uwielbia gofry i te słodkie i wytrawne. Musze jednak pomyśleć o nowej gofrownicy, bo ta stara jest już do niczego

Grzegorz pisze...

Do "ARONI" Gofrownica musi mieć powyżej 1000 W. Mniejszej mocy :) gofry wychodzą gumowate i czas pieczenia się wydłuża :) Mariola - naprawdę przepis godny polecenia - pozdrawiam :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

coż mogę powiedzieć moja jest bardzo stara ale piecze super gofry :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Grzegorz dziękuję za miłe słowa i cenne rady.Moja gofrownica ma swoje lata,ale jest rewelacyjna przyznaję nigdy nie sprawdzałam jej mocy,ale ma dość dużą,jedynie co to mogłabym zmienić płytki. A przepis na gofry jest od lat w moim domu powstał metodą prób i błędów:)Teraz mogę go polecić z czystym sumieniem jest bardzo dobry:)Pozdrawiam życzę miłego dnia :)

Policka pisze...

Od samego patrzenia na obrazku jak one wyglądają aż zbiera się ślina. Postaram się je zrobić, oby tylko wyszły w miarę chrupiące. Z tym często miałem problem.