Bardzo wyśmienity dietetyczny sernik pianka na zimno z owocami sezonowymi.

Wczoraj był sernik dla rodzinki który był bardzo pyszny spróbowałam jeden kawałek. A jak wyglądał możecie zobaczyć tu. Dziś dla mnie przygotowałam wyśmienity dietetyczny sernik pianka na zimno z owocami.Sernik jest bardzo lekki, nie zawiera zbyt dużo kalorii bez żadnych wyrzutów sumienia możecie go jeść.Na pewno ucieszy się nie jedna osoba będąca na diecie. W swym składzie zawiera same zdrowe składniki.

Składniki 
spód sernika
  • 50 g herbatników pełnoziarnistych mleko czekolada
  • 100g crunchy
  • 50 g orzechów laskowych mielonych
  • około 100g margaryny 




 masa serowa biała
  • 600 ml jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu 
  • 400 g owoców sezonowych (jagody i maliny)
  • 1 łyżka cukru waniliowego domowego
  • 2 łyżki żelatyny 

pianka czekoladowa
  • 200 ml napoju czekoladowego sojowego 
  • 200ml jogurtu naturalnego 
  • 1 1/2 łyżki żelatyny 


Dekoracja
  • owoce sezonowe wiśnie nadwiślana, winogrona, maliny jagody
  • cukier puder 
  • mięta

Wykonanie 
Do miski włożyłam herbatniki,orzechy mielone laskowe , crunchy wszystko zmiksowałam na pyłek.Margarynę rozpuściłam i dodałam do pyłku ciasteczkowego wymieszałam powstała jednolita masa którą wylepiłam tortownicę sylikonowa. Tortownicę włożyłam do zamrażalki na około 30 minut.
Żelatynę zalałam zimną woda by napęczniała następnie dodałam gorącej wody w celu rozpuszczenia
Jogurt wlałam do miski następnie ubijałam na najwyższych obrotach przez około 5 minut nie przerywając ubijania  dodałam owoce cukier waniliowy, żelatynę.
Tężejącą masę wylałam na masę ciasteczkową.wstawiłam do lodówki na około 30 minut.
Przed zrobieniem masy czekoladowej musimy odczekać około 30 minut
Żelatynę zalałam zimną woda by napęczniała, następnie dodałam gorącej wody w celu rozpuszczenia
Mleko sojowe wymieszałam z jogurtem ubiłam na puszystą masę  dodałam żelatynę i wylałam na zastygniętą masę serowo-owocową.
Sernik piankę dietetyczną wstawiłam do lodówki na całą noc.
Rano zrobiłam dekoracje z owoców,mięty, cukru pudru



5 komentarzy:

beetle pisze...

Boski... Po prostu!

Ervisha pisze...

Wspaniały :)

Unknown pisze...

świetny sernik:) piękne zdjęcia:)

Karmel-itka pisze...

ile owoców, jak wygląda! po królewsku :]
pozdrawiam.

ola in the kitchen pisze...

Jaki dostojny! Pięknie to wygląda :D