Bardzo pyszny sernik

Wszyscy w domu uwielbiają serniki zawsze produkty w lodówce na sernik się muszą być. W planach były dwa serniki jeden dla rodzinki drugi dla mnie dietetyczny. Z uwagi na nieprzewidziane okoliczności będzie tylko dla rodzinki. Ostatnio  robiłam sernik nowojorski przepis znajdziecie tu. Zapytałam jaki mam upiec sernik? Taki jak ostatnio tylko by bardziej słodki. A że pieczenie w kąpieli wodnej bardzo mi się spodobało,zrobiłam pyszny sernik.





Składniki
na spód
  • 250g herbatników
  • 50g mielonych orzechów laskowych 
  • 100 Crunchy 
  • 200g margaryny 

Masa serowa
  • 1 1/2 kg sera homogenizowanego chudego 
  • 100ml śmietany 30%
  • 100ml mleka sojowego
  • 9 jajek 
  • 2 budynie śmietankowe 
  • 3 łyżki soku z cytryny 
  • domowy cukier waniliowy 
  •  2 szkl cukru pudru można dodać mniej 

dekoracja
  • 2 czekolady gorzkie 
  • owoce sezonowe 
  • truskawki kaszubskie 
  • listki mięty 

Wykonanie 
Do naczynia wkładamy mielone orzechy,ciastka i Crunchy  wszystko dokładnie mieszkam następnie blenderem rozkruszam na bardzo drobno. Do garnuszka wkładam margarynę i roztapiam. następnie wlewam do ciasteczek  i mieszkam. Jak masa jest za sucha dodaję jeszcze roztopioną margarynę.
Tortownice obwijam folią aluminiowa by nie dostała się woda podczas pieczenia. Mam wrażenie ze odrobina dostaje. W związku z tym myślę o zakupie tortownicy bez wyjmowanego dna. Wiem jedno będę bardzo często piekła tą metodą serniki.
. .Dno tortownicy wysmarowałam masa ciasteczkową ugniotłam łyżką wstawiałam do lodówki.
Do  miski włożyłam cukier puder,cukier waniliowy wbijam jajka i delikatnie wymieszałam robotem aż się cukier rozpuścił .
Do miski włożyłam ser,mleko sojowe  i śmietanę dokładnie wymieszałam dodałam jajka z cukrem ,sos z cytryny wszystko dokładnie wymieszałam wsypałam budynie i znów wymieszałam ale nie zbyt długo. Masę serową wyłożyłam do tortownicy.
Piekarnik nastawiłam do 180 stopni wstawiłam blaszkę napełnioną gorącą  woda następnie wstawiłam do niej tortownicę z sernikiem.Piekłam około 80 minut.
Wyłączyłam piekarnik,sernik wyjęłam ostudziłam i schowałam na noc do lodówki. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej następnie wylałam na sernik zrobiłam dekoracje z owoców i mięty delikatnie posypałam orzechami mielonymi laskowymi
Spód możecie zrobić z dowolnych ciasteczek u mnie  teraz będą czekoladowe zaś mleko sojowe można zastąpić mlekiem lub jogurtem 

24 komentarze:

Dzikowiec pisze...

Wygląda DOSKONALE!

Anonimowy pisze...

www.anielskieprysmaki.pl-super ja się nie odchudzam to poproszę kawałek.Monika Szlązak

Klaudia pisze...

Również uwielbiam serniki poproszę o wirtualny kawałek :)

posmakujto! pisze...

Wygląda ekstra!

Bo(ro)n Appétit pisze...

Na bogato :) Cudowny sernik!Aż się oczy śmieją!

Pozdrawiam,
Agata

Ervisha pisze...

A więc zgadłam, że dodałaś crunchy do spodu :)

Karolaa pisze...

Wygląda obłędnie!

Unknown pisze...

Wygląda nieziemsko! Chętnie bym spróbował. :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuję zapraszam serdecznie :) pozdrawiam :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuje pozdrawiam :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

zapraszam Pani Moniko jak będzie Pani w moich okolicach zapraszam. A może się spotkamy jak będę w Warszawie postaram się przygotować mega pyszne ciasto :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

proszę bardzo zapraszam na realny kawałek :) Pozdrawiam słonecznie :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuje pozdrawiam:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dziękuje za pozdrowienia :) Oj tak :):) Pozdrawiam słonecznie zapraszam częściej :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Tak pozdrawiam serdecznie :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuje pozdrawiam cieplutko :)

Tradycyjna Kuchnia pisze...

Jak z bajki po prostu :) mistrzostwo!

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuje pięknie pozdrawiam serdecznie :)

Moni pisze...

Wygląda rewelacyjnie i te owoce... oj narobiłaś mi apetytu :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję pozdrawiam serdecznie :)

Unknown pisze...

wypasiony, te owoce na wierzchu rewelacja :_)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

cieszę się ze Ci się podoba. dziękuje pozdrawiam cieplutko :)

Marta pisze...

Wygląda zjawiskowo, dekoracja z owoców przyciąga wzrok. Zjadłabym nawet o tej porze :)

Asa_6niebo pisze...

ta góra owoców wygląda imponująco:)