Herbata zimowa z przyprawami



Zimową porą sięgamy po różnego rodzaju  napoje rozgrzewające, sekretne kompozycje, aby poprawić sobie humor, dodać odrobinę wigoru i zatopić w rozmyślaniach o ciepłych letnich dniach. Jednym z nich jest herbata zimowa rozgrzewająca z  naszymi ulubionymi przyprawami. Smak herbaty, aksamitny i wyrazisty z tym czymś, co zawsze było w babcinym soku, sam kierował myśli do beztroskich chwil, pomagał snuć plany na lato. Chyba dlatego, że w herbacie oprócz owoców, przypraw,soku   zamknięta została pasja, odrobina miłości i spora dawka serca do tego co się robi. Dla mnie szczególnie ponieważ jestem ogromna fanka herbaty.Dodatkowo możemy dodać wanilię.Dla dzieci możemy przygotować wersję bezalkoholową bez dodatku rumu. Należy przestrzegać czasu parzenia herbaty




Składniki

  • 1 pomarańcza
  • 1 cytryna
  • 1 laska cynamonu Kmais
  •  Kilka goździków Kamis
  • 3 gwiazdki anyżku Kamis
  • 2 łyżeczki miodu
  • 70 ml soku malinowego
  • 150ml rumu
  • 1 łyżka suszonych owoców
  • 2 saszetki czarnej herbaty
  • 2 saszetki herbaty Magic Apple.

Wykonanie 
           Pomarańczę i cytrynę dokładnie myjemy sparzamy skórę.cytrusy kroimy na pół plasterki.   Do dzbanka wkładamy saszetki herbaty dodajemy przyprawy, miód, sok, pokrojona pomarańcze i cytrynę, zalewamy gorącą wodą około 2 litry.Kiedy  herbata będzie zaparzona  wyjmujemy saszetki herbaty, wlewamy rum mieszamy rozlewamy herbatę do filiżanek.



2 komentarze:

Unknown pisze...

Dzisiaj by mi się przydała.Jestem przeziębiony,a to postawi mnie na nogi.Chyba sobie taką dzisiaj zrobię.

Inspirowane Smakiem pisze...

Dooobrze wygląda:)