Dietetyczne pułapki Odchudzający koktajl ogórkowy z kiwi

Wydawałoby się, że jedząc bezcukrowe ciasta, ciemne pieczywo, owoce nie chudniemy.  Czasami zadaję sobie pytanie,kupujemy produkty light, zaś waga nadal stoi w miejscu? Długo nie znałam odpowiedzi, teraz już wiem i chce się podzielić z Wami. Uważnie czytajmy etykiety. To co jest niskotłuszczowe, nie zawiera tłuszczu, za to zawiera cukier kaloryczny Na półkach sklepowych kuszą nas na produktach etykiety z modnym ostatnio słowem light,  co jest bardzo koszące przeważnie wybieramy te produkty.Usprawiedliwiamy się, one są light, można jeść bez ograniczeń
                                                   A to jest duży błąd   !!!!!!!!
 Ciasteczka, cukierki i czekolady bez cukru nie mają sacharozy, ale mają w zamian dużo kalorii pochodzących z węglowodanów np mąka, maltitol, sorbitol (substancja słodząca )
Orzeszki ziemne prażone bez tłuszczu są kaloryczne w sklepie wybieramy wersję light tym bardziej iż myślimy są prażone bez tłuszczu. Tak naprawdę dietetyczne orzeszki zawierają mało sodu. Zawierają taką samą ilość tłuszczu i kalorii, co normalne orzeszki.
Makaron szpinakowy uważamy ze jest zdrowy, nic bardziej mylnego. Zawiera śladowe ilości szpinaku. jak bardzo lubimy ugotujmy makaron razowy dodajmy szpinak do potrawy który jest zdrowy.
Wafle z dmuchanego ryżu, będąc na diecie często po nie sięgamy.Zawierają dużo skropi od której się tyje.
Mieszanka suszonych owoców, zawierają dużo cukru. Możemy je zastąpić suszonymi jabłkami .
Parówki drobiowe, wydawałoby się ze są bardziej zdrowe od wieprzowych czy wołowych, nic bardziej mylnego zawierają tyle samo tłuszczu. Parówki drobiowe możemy zastąpić parówkami sojowymi, które w swoim składzie mają zdrowy tłuszczu rośliny, nie mają cholesterolu
Coca cola light wydaje nam się ze możemy ją pić bez ograniczeń. Otóż nie, maja mniej cukru od normalnej,za to zawiera dużą ilość kwasu fosforowego, który odwapnia kości i szkodzi zębom.
Batoniki owocowo-zbożowe, to podobno idealna przekąska. W rzeczywistości zawierają nie wiele błonnika i owoców,dużo cukru słodkiego syropu zamiast miodu.
Ciemne pieczywo, produkowane są dwa rodzaje. Jeden z mąki pszennej   zabarwionej karmelem. Niektóre są produkowane z mąki razowej z dodatkiem ziaren. Rada czytajmy etykiety.  Pieczywo chrupie może nie jest najlepsze, ale zawiera mało tłuszczu i jest niskokaloryczne
Dżemy niskocukrowe zawieraj mało cukru, za to w składzie mają substancje konserwujące  chemiczne, które nie są  zdrowe.
Soki owocowe w kartonach ogromne bogactwo cukru, zróbmy w domu ze świeżych owoców 
Dlatego najlepiej przygotowywać potraw przekąski w domu, nie kupować produktów przetworzonych genetycznie, gotowych.
 Przepis bierze udział w konkursie "Blogerzy w zbożu" w projekcie "Zboże smakuje i inspiruje"

 Odchudzający koktajl ogórkowy z kiwi 
Koktajl jest lekki, dietetyczny, orzeźwiający pyszny. Zachwyci kazdego, kto będzie go kosztował.
składniki
  • 2 średnie ogórki
  • 1 kiwi
  • 1 łyżeczka koperku 
  • szczypta imbiru
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • sol, pieprz do smaku.
wykonanie
Kiwi i ogórki obieramy, kroimy na kawałki, wkładamy do pojemnika malaksera, dodajemy płatki, imbir, koperek miksujemy doprawiamy do smaku sola i pieprzem. Przelewamy do kieliszka robimy dekoracje według uznania.
Prześlij komentarz