Jak schudnąć-jedz chudo-pyszny deser dietetyczny jogurtowy z owocami i musli.

Każdy z nas jest inny,dlatego też  ilość dziennego zapotrzebowania energetycznego jest różna.Zależy od wielu czynników: aktywności fizycznej,budowy ciała, wieku, płci i rodzaju pracy. musimy kontrolować ilość spożywanych kalorii. Zwiększając ilość zapotrzebowania o 200-300 kalorii w ciągu miesiąca przybywa nam 1kg -1,5 kg,zaś w roku 12kg-18 kg.Aby utracić kilogram zbędnej wagi, musimy zmniejszyć w stosunku do naszej dziennej normy ilość kalorii o 6000. Rozkładamy w czasie odchudzanie.
                                                    Liczmy kalorie !!!!

Aby zmniejszyć porcje
-używaj mniejszych talerzy
-jedz wolnej, odkładając nóż i widelec między jednym kęsem, a drugim
-bierz do ust mniejsze porcje
-wypij szklankę wody,herbaty około 10 minut przed jedzeniem. Zmniejszy to Twój apetyt
-jedz 5 posiłków w ciągu dnia.
Aby ograniczyć spożycie cukru 
-używaj słodzika
-wybieraj niskokaloryczne napoje orzeźwiające wodę mineralną 
-rozcieńczaj soki owocowe wodą mineralną
-kupuj przetwory niskocukrowe lub bez cukru
-jedz świeże owoce zamiast słodyczy
Aby ograniczyć sól
-sól potrawy na talerzu, zamiast w garnku.
-używaj soli niskosodowej
- zamiast soli używaj innych przypraw ziół, sok z cytryny,czosnek, pieprz, chilii
-unikaj żywności z wysoką zawartością soli.
Aby ograniczyć tłuszcze i cholesterol.
-jadaj produkty mleczne o niskiej zawartości  tłuszczu
-pij kawę bez śmietanki
-używaj jogurtu zamiast śmietany
-jedz chude mięso
-jedz ryby
-produkty grilluj, gotuj na parze lub smaż bez tlusczu
Aby zwiększyć spożycie włókna
-myj warzywa zamiast obierać
-jedz warzywa al-dente
-jedz świeże owoce
-jedz chleb pełnoziarnisty o wysokiej zawartości błonnika
-używaj mąki razowej
-jedz kasze jaglaną
-dodawaj nasiona i fasolę do potraw.

Odchudzanie nie musi oznaczać pasma wyrzeczeń. Jeśli odczuwacie potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego przygotujcie deser  dietetyczny jogurtowy z owocami i musli. Jest wyjątkowo lekki, smaczny i delikatny na bazie owoców. Goście będą zachwyceni. Praktycznie nie używam cukru stąd jego brak w deserze. Jeśli lubicie desery słodkie i jesteście na diecie dodajcie słodzik do jogurtu.
składniki
  • 200ml jogurtu greckiego light
  • owoce sezonowe (jeżyny, maliny, borówki amerykańskie,winogrona, pomarańcza)
  • 2 łyżki musli 
  • mięta 
Wykonanie 
Wszystkie owoce dokładnie myjemy osuszamy.  Na dnie pucharka układamy warstwami jeżyny, jogurt naturalny, musli, jogurt naturalny, owoce,całość posypujemy musli. Deser schładzamy w lodówce.