warsztaty kulinarne - "Sobotni targ. Na zdrowie!" z marką Philipiak Milano

.Otwieram skrzynkę pocztową w której znajduję zaproszenie na warsztaty kulinarne - "Sobotni targ. Na zdrowie!" z marką Philipiak Milano pierwsza myśl muszę na nich być. Szybko potwierdzam moją obecność i czekam  z ogromną niecierpliwością na  sobotę.

 Warsztaty poprowadził  Pan Giancarlo Russo Ambasador marki Philipiak Milano, który pokazał nam tajniki przygotowania pysznych potraw  kuchni śródziemnomorskiej przyrządzonych w zdrowy pełnowartościowy sposób. Poskreślam bez soli !!!!!

  Marka Philipiak Milano zadbała o najmniejszy szczegół spotkania, zrobiła ogromną niespodziankę zapraszając na wykład ekspert ds. odżywiania, dr hab. Dariusza Włodarka  - kierownika Zakładu Dietetyki SGGW.  Sam udział w wydarzeniu  i możliwość zadawania pytań odnośnie zdrowego odżywiania było dla mnie ogromnym wyróżnieniem.
W bardzo ciekawy sposób Pani Paulina Filipiak przestawiła historię  firmy i jej  plany na przyszłość. Z ogromną przyjemnością zapraszam na stronę www.philipiak.pl, gdzie można znaleźć wiele interesujących  faktów na temat marki.

Po części oficjalnej przyszedł czas na cześć praktyczną. Uczestnicy zostali podzielni na grupy. Nieskromnie  napiszę trafiłam do grupy o której mogłam tylko marzyć. Naszym szefem kuchni została Mama Ani, która dzieliła się ogromną wiedzą i doświadczeniem kulinarnym. Za co bardzo dziękuję bo  w mojej kuchni już  pojawiło się kilka nowych produktów. Ania z bloga z dietetyczniesiostro.blogspot.com i Kamila z dietetyczne-fanaberie.pl/ często na blogi dziewczyn zaglądam serdecznie Wam polecam :)

Na warsztaty zostało przygotowane specjalnie menu składające się z 
1. zupa z żabnicy z warzywami
2 mule na parze z sokiem z cytryny
3 zielone szparagi z pesto 
4 miętowe naleśniki ze świeżymi malinami i dressingiem malinowym.

Pan Giancarlo Russo zaprezentował nam sposób przyrządzenia udzielając przy tym wiele cennych rad, zaś potem każda grupa gotowała  indywidualnie. Przepisy na wyśmienite dania pojawią się w oddzielnych postach.

Na święta wielkanocne zajączek przyniósł mi przepięknej urody patelnię królewską Philipiak Milano. Patelnie wykonaną z najwyższej jakości stali szlachetnej chromowo-niklowej z drewnianymi rączkami i dnem groszkowym. Przyznaję było szkoda jej używać, bałam się ze patelnia po kilku użyciach straci swój urok, blask, porysuje się, pojawią widoczne ślady użytkowania. Stąd brak odwagi do używania. Podczas warsztatów poznałam jednak zasady gotowania w naczyniach.Dziś mogę napisać, że naczynia faktycznie są bardzo porządne, z patelnią nic się nie dzieje.
Potrawy w niej przygotowane są zdrowe, dietetyczne, lekkie i można przygotować je dosłownie w kilkanaście minut. :) Od czasu warsztatów patelnia królewska jest numerem jeden mojej kuchni!!!! Chcąc dowiedzieć się czegoś więcej, przeszukałam internet, znalazłam wiele ciekawostek, np. gotowanie w formie piramidy pozwala oszczędzić czas i energię.  System polega na dopasowaniu odpowiednich elementów, które ustawiamy jeden na drugim. Moim zdaniem ten system się świetnie sprawdza. 

Większości z nas firma Philipiak Milano kojarzy się z naczyniami, ale w ich asortymencie są też świetne noże. Wykonane są z wysokiej jakości stali szlachetnej, są bardzo ostre i gładkie. Mają profilowane, ergonomiczne uchwyty. 



Na spotkaniu pokazano jak można gotować zdrowo, zachowując większość składników odżywczych i witamin. Jedną z najlepszych technik obróbki cieplnej jest gotowanie na parze różnych składników bez użycia soli.
 Dzięki temu warzywa zachowują strukturę, smak, aromat i składniki odżywcze. Zupełnie inaczej smakują! Polecam przygotować sałatkę warzywną gotując warzywa na parze i tradycyjne. Sama zrobiłam taki mały test podając ocenie gościom podczas spotkania. Wszyscy byli zachwyceni sałatką gotowaną na parze, pytali co takiego do niej dodałam że warzywa są pyszne. Otóż nic nie dodałam sałatki były przygotowane dokładnie tak samo, te same składniki jedyną różnicą było gotowanie warzyw. J

Bardzo dziękuję organizatorom spotkania za możliwość udziału w warsztatach za cudowną atmosferę i cenną wiedzę . 
W poście zostały wykorzystane zdjęcia od Philipiak Milano 
















Brak komentarzy: