Warstwowa sałatka śledziowa z kaparami i żurawiną

Kilka dni   temu dostałam do  testowania  bakalie   firmy Bakal  muszę   przyznać są  najwyższej    jakości.  Byłam ciekawa  jak będą  się   komponować z  rybami wybrałam   śledzia    najbardziej znaną   rybę.  Oglądając   różne inspiracje  zdecydowałam się  zrobić sałatkę  warstwową  śledziową. z kaparami i żurawiną 




Składniki
  • 2  filety śledziowe
  • 1 strąk  czerwonej papryki
  • 1 cebula  
  • 1 cebula czerwona
  • 1 ogórki konserwowe
  • pęczek  koperku
  • kapary
  • suszona żurawina
  • cytryna
  • oliwa z  oliwek
Wykonanie
Filety opłukać zimną wodą  pokroić w kostkę włożyć do miski, skropić oliwą z oliwek i cytryną odstawić  na 12 godzin.
Paprykę  rozkroić  na pól  oczyścić  z  nasion i białych włókien
Pokroić w drobną kostkę, cebulę i ogórki obrać drobno pokroić w kostkę. 
Sałatkę układać warstwami w  misce. Ja użyłam kieliszek.
Na dno układamy pokrojoną paprykę następnie warstwę  śledzi, cebulę czerwoną, śledzie, ogórek, cebulę białą, śledzie. Na wierzch kapary i suszona żurawina.
Skropić oliwą z oliwek, wersja bardziej kaloryczna z majonezem ( taką uwielbia moja Mama ).
Zrobić dekorację z kopru i skórki z cytryny.
Strzałem w 10 okazało się dodanie żurawiny firmy Bakal i kaparów z firmy Ole!.
Dzięki tym dwóm dodatkom bardziej został podkreślony smak sałatki.
Polecam Wam żurawinę z firmy Bakal.

Brak komentarzy: