Tatar ze śledzi

Dziś przeglądałam swoje archiwum kulinarne, moją uwagę zwróciła broszurka z 2005 roku, wydana przez moje gotowanie "Najlepsze dania na przyjęcia". Mam nadzieję w najbliższym czasie, zrobić wszystkie przepisy z modyfikacjami. 
Dziś zapraszam na tatara ze śledzia z produktami regionalnymi. 
 
  
 

Składniki 
  • 4 filety śledziowe
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 1 cebula czerwona
  • 3 ogórki konserwowe
  • pęczek koperku
  • kapary
  • cytryna
  • oliwa z oliwek
Wykonanie
Filety opłukać zimną wodą, pokroić w kwadraty 2 cm włożyć do miski.
Skropić oliwą z oliwek i cytryną  ostawić na 12 godzin. Następnie osączyć  posiekać w  kostkę.
Paprykę rozkroić na pół, oczyścić z nasion i białych włókien, pokroić w drobną kostkę.
Cebulę i ogórki obrać, pokroić w drobną kostkę.
Śledzie wymieszać z  papryką ogórkami i cebulą. Skropić jeszcze raz oliwą  i sokiem z cytryny.
Przyprawić do smaku solą i pieprzem. Wymieszać.
Z masy warzywno-śledziowej, uformować (nie)wielkie porcje.
Udekorować gałązkami kopru, kaparami i ewentualnie rodzynkami.

3 komentarze:

Margarytka pisze...

Fajnie to wygląda. I choć śledzi nie jadam i nie przygotowuję, to pewnie mój Połówek byłby zachwycony takim śledziowym daniem.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

W takim razie jak będziesz w moich stronach zapraszam na zwiedzanie Szydłowca i poczęstunek :)

Margarytka pisze...

Mariola, Szydłowiec mamy już zwiedzony :-) Fajne miasteczko, bardzo podoba mi się Rausz. Mój Zielonooki jest z Radomia, więc bywam tam od czasu do czasu z wizytą u teściowej, szwagierki i znajomych :-)