Dekoracja ciast zeszyt drugi

Dziś napiszę wam co można znaleźć w drugim zeszycie serii "Dekoracja ciast".

Przede wszystkim, zestaw końcówek i rękaw do zdobienia!


Oczywiście w zeszycie jest opisane jak i które końcówki używać. Dzięki temu przy nauce zdobienia nie popełnimy błędów jakie się zdarzają początkującym, czyli nie pójdziemy na skróty.
Znajdziecie też kilka pomysłów na ciasta i ciasteczka, takich jak lukrowane biszkoptowe kwadraciki albo ciasto marchewkowe czy ciasto obsypane kwiatami.
Ale zanim będziecie mogli zabłysnąć pięknie udekorowanym ciastem, czas na trochę teorii, chociażby wyciskania i nie jest to dział dla kulturystów ;) A nauka polegać będzie między innymi na przygotowaniu ciastek zwierzątek. Nie ma to jak nauka przez zabawę, a więc do dzieła. Powstaną krówki, kury, świnki, owieczki i inne cudeńka.

A teraz trochę praktyki czyli moja własna inwencja w postaci rolady kawowej.



Oczywiście dekoracja jest daleka od ideału, ale ćwiczenie czyni mistrza i następne będą już tylko lepsze. :)
A teraz przepis:
Składniki
4 jaja
1/2 szklanki cukru kryształu
1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia Dr Oetkera
1 krem waniliowy Dr Oetkera
2 łyżki kawy rozpuszczalnej Prima
300 ml mleka 3,2 %

wykonanie
Białka ubić z cukrem, dodając żółtka i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na blaszkę wyłożoną pergaminem wylać ciasto. Piec ok. 15 min w temp. 180°C. Po upieczeniu wyłożyć na ściereczkę, zwinąć w rulon i wystudzić.
Do wysokiego naczynia wlewamy mleko wsypujemy krem, miksujemy na najwyższych obrotach 5 minut następnie dodajemy dwie łyżki kawy rozpuszczalnej 
Rozwinąć ciasto, posmarować kremem i zwinąć rulon zrobić dekoracje :)
smacznego :)

8 komentarzy:

Agami pisze...

o super, że just jest szukałam ostatnio w kiosku i jeszcze nie mieli

Ona pisze...

O, muszę zaopatrzyc sie w nr 2 ;-)
A ciasto wygląda zachęcająco ;)

Elficzna pisze...

ja dziś dopiero pierwszy numer dorwałam hih ! a już drugi jest xD

Caroline pisze...

Ja niestety już nie dostałam 1 numery, bo albo wcale nie mieli albo już się rozeszło. Mam pytanie rękaw z jakiego materiału jest wykonany? Jest mocny czy to raczej jednorazówka?

Loreta - Kulinarna Ja pisze...

Piekna!

Anonimowy pisze...

Czy te tylki są w miare dobrej jakości ? opłaca sie kupić z tą gazetą? czy może bardziej opłaca się kupić takie oddzielnie, bez gazety? Nie zależy mi aż tak bardzo na gazecie.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

moim zdaniem opłaca się kupić :) jeśli chodzi o tylki nie mam z nimi dużego doświadczenia są metalowe i wyglądają dość solidnie.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuje :)