Ciasto letnie z bezą


Składniki
  • 3 szklanki mąki
  • 25 dag margaryny
  • 5 jaj
  •  1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao     
  •  1 szkl cukru
  • 1 słoik  konfitury rabarbarowo -truskawkowej Eterno 
wykonanie
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, następnie dodać margarynę i nożem posiekać. Dodać żółtka zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części tj 2/3  i 1/3. Do 1/3 dodać łyżkę kakao i zagnieść, tak by się połączyło ciasto z kakao, schłodzić.
Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia, na które wyłożyłam ciasto białe, spód ponakłuwałam, następnie wyłożyłam konfiturę rabarbarowo-truskawkową.  wierzch przykryłam startym ciastem kakaowym.
Ciasto wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na 20 minut.
Białka ubiłam na sztywno, dodałam cukier i wyłożyłam na podpieczone ciasto, które jeszcze piekłam przez 30 minut.

7 komentarzy:

*D pisze...

Mmmm, słodkości! Wygląda bajecznie.
dariawkuchni.blogspot.com

*D pisze...

Z bezą to jest taka sprawa, że nie lubię jej smaku, ale kocham wyglad! Mogłabym robić codziennie, dla kogoś i tylko patrzeć jak je :D
dariawkuchni.blogspot.com

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Piszemy się na jedzenie :D

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dzięki. Bajecznie smakuje :)

*D pisze...

Co polecam do śniadania? U mnie tylko i wyłącznie herbatka :) Gorąca, nawet latem, bo straszny ze mnie zmarźlak. Ale dla bardziej zimnokrwistych, myślę, że lepszy byłby koktajl owocowy. Niekoniecznie truskawkowy, bo ile można? Może jagodowy lub delikatniej- bananowy? :)

Waniliowa Chmurka pisze...

beza <3
Dzięki za Twój udział w akcji rabarbar!

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dobra herbatka nie jest zła :) Wolisz czarną czy owocowe?