orzeszki nadziewane kremem śmietankowo-orzechowym

W najbliższy weekend przyjeżdża do mnie rodzina. Kolejny dzień mijał a w głowie pustka jakie słodkości przygotować.Na jedno popołudnie pomysł szybko się znalazł zrobię gofry uwielbiają je. Moje gofry sa mega pyszne, chrupiące.Nadal pustka co zrobić na jeden kęs do kawki i w miarę wcześniej przygotować.Z  czasem podczas ich pobytu będzie krucho. Olśnienie zrobię coś co przypomina dzieciństwo,orzeszki zadziewane masą śmietankową  z orzechami.Ostanie moje efekty z orzeszkami nie były zadowalające,zostawały w patelni był problem z wyjmowaniem. Z pomocą przyszedł bohater każdej kuchni. olej rzepakowy.Dodanie oleju do ciasta powoduje ze nie przywiera, smaruję nim też  płytki co ułatwia wyjmowanie.Dodanie oleju nie zmienia smaku wręcz przeciwnie podkreśla jego walory.
Przepis na bardzo kruche orzeszki z masą orzechową.
Składniki
  • 1szkl mąki krupczatki 
  • 1 szkl mąki pszennej 
  • 1/2 szkl cukru pudru
  • 200g margaryny
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka octu 
  • 1 łyżeczka sodu
Krem
  • 1 kostka masła 
  • 1 budyń śmietankowy
  • 500ml mleka
  • 100ml orzechów mielonych 
  • duże kawałki orzechów włoskich
  • 1/2 szkl  cukru pudru 
  • olej rzepakowy do posmarowania 
  • cukier puder do dekoracji 
 Wykonanie
Na stolicę wysypuje dwa rodzaje mąki,sodę,cukier puder  mieszam, dodaję margarynę,szybko zagniatam siekaczem do ciast kruchych. Następnie dodaję pozostałe składniki,olej rzepakowy, ocet,żółtka zagniatam dość szybko ciasto wkładam na godzinę do lodówki.
Płytki na orzeszki smaruje olejem rzepakowym, rozgrzewam maszynkę na której będę piec orzeszki na złoty kolor.
Upieczone połówki orzeszków studzę.
Krem
Na mleku gotuję budyń śmietankowy.
Do miski wkładam masło,dodaję cukier ucieram na puszystą masę,dodaje orzechy,przestudzony budyń. Dokładnie mieszkam na jednolitą masę .
Połówki orzeszków napełniam masą,wkładam kawałek orzecha włoskiego,przykładam drugi sklejam.



3 komentarze:

Unknown pisze...

świetny pomysł:)

moja pasja smaku pisze...

Uwielbiam te orzechy. Mama mi je robiła gdy byłam mała. Nie jadłam ich wiele lat :) Można jeszcze gdzieś dostać taką maszynkę do orzechów ??

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Tak jak u mnie orzeszki to smak dzieciństwa.Na rynku jest dostępnych kilka modeli.Patelnię którą zapewne pamiętasz można dostać za około100zł.ja testuję dzięki uprzejmości firmy Radcoon urządzenie Efbe-Schott ZN 3.1 (Gofrownica z wymiennymi płytkami) które możesz kupić za jedyne 149 co jest bardziej opłacalne ponieważ są trzy wymienne płytki. Poza tym w urządzeniu lepiej się piecze,szybciej.Polecam i zapraszam do zapoznania się z recenzją.Pozdrawiam życzę miłego pieczenia orzeszków:) http://www.redcoon.pl/B199346-Efbe-Schott-ZN-31_Gofrownice