Lawendowa panna cotta z pieczonymi morelami z tymiankiem

 Panna cottę  deser wszystkim znany,jednym mniej drugim więcej.My tym razem na warsztatach zrobiliśmy z suszoną lawendą.Na początku pomysł dodania lawendy średnio mnie przekonał,pomyślałam poczekam na efekt końcowy.Lawenda do tej pory zupełnie z czymś innym mi się kojarzyła.I co wy na to, miałam nosa. Świetne połączenie,rewelacyjny smak,lekko wyczuwalny. Myślę ze można było dłużej pomoczyć lawendę w śmietanie.
Bardzo Was przepraszam, nie wiem jak to się stało, nie mam zdjęcia deseru, cóż był pyszny i zanim się obejrzałam na talerzu nic nie zostało :(Połączenie panna cotta o lekkim smaku lawendy z pieczonymi morelami z tymiankiem rewelacja. Dzięki warsztatom będę bardziej odważna w łączeniu składników. Na wiele wcześniej bym się nie odważyła.

 Składniki
  • 5 łyżeczek  żelatyny  w proszku
  • 500ml śmietany kremówki 
  • 500 ml mleka 
  • 3/4 filiżanki cukru (dałam mniej)
  • 2-4 płaskie łyżki suszonych kwiatów lawendy
  • 1 laska wanilii 
 PIECZONE MORELE
  • ok 2 sztuki na porcję
  • 18-20 dojrzałe morele
  • brązowy cukier
  • miód lawendowy (można zastąpić innym)
  • świeży tymianek
  Wykonanie
W miseczce zalać żelatynę 2 łyżkami zimnej wody i odstawić na kilka minut, by napęczniała. W tym czasie do niewielkiego rondelka z grubym dnem wlać śmietanę, mleko i wsypać cukier oraz lawendę. Wstawić na średni ogień. Laskę wanilii przeciąć wzdłuż na pół, końcówką ostrego noża zeskrobać z jednej połówki ziarenka wanilii i wraz z połową laski włożyć do rondelka. Gdy całość się zagotuje zdjąć z ognia i dodać namoczoną żelatynę, mieszać aż się całkowicie rozpuści. Wyjąć laskę wanilii i przecedzić przez sito, by usunąć lawendę. Masę wlać do przygotowanych naczynek i wstawić do lodówki, by zastygła - ok. 3 h (u mnie trwało to 1,5 h). 
 Morele przekroić na pół, usunąć pestki i ułożyć nacięciem do góry w naczyniu do zapiekania. W zagłębienia po pestkach wsypać odrobinę cukru. Dodać miód i posypać świeżymi listkami tymianku. Włożyć do piekarnika nagrzanego do temperatury 
180 stopni i podpiekać przez ok. 20-25 minut, aż puszczą sok i delikatnie się przyrumienią. 
Pannę cottę przełożyć na talerze ułożyć z boku pieczone morele i polać sosem powstałym z trakcie pieczenia
 

Brak komentarzy: