Marynowane jajka

Sezon na marynaty w pełni,dodatkowo jedna z firm organizuje konkurs. Pomyślałam ze fajne byłoby dołączyć do zabawy. Pomysłów było wiele,niektórzy mnie ubiegli,myślałam czy zaskoczyć komisję. A ze mam słabość do jajek,tak powstały marynowane jajka. Wyszły pyszne w smaku,marynowane jajka podkreślą smak nie jednej sałatki

Składniki
  • 7 jajek 
  • 2 ząbki czosnku 
  • 2 listki laurowe
  • 2 łyżki ziaren czarnego pieprzu 
  • 3 goździki
  • 1 mały kawałek świeżego imbiru 
  • 2 papryczki
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 500ml octu Jamar 
  • 500 ml oleju rzepakowego Rapso 
  •  

wykonanie 
Jajka gotuję na twardo,następnie obieram i wkładam do słoika.Przygotowanie marynaty. Do garnka wlewam ocet,następnie dodaję przyprawy; czosnek,liście laurowe,pieprz,goździki,imbir,papryczkę,tymianek.
Całość zagotowuję,następnie zalewam jajka marynatą,wlewam oliwę tak by przykryć jajka.Słoik zamykam ,odstawiam w chłodne miejsce na 24h, w tym czasie mieszkam słoikiem kilka razy.
Jajka podajemy jako dodatek do sałatki,zaś zalewą z jajek możemy polać sałatkę.

14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Dość ciekawy pomysł :) Takie jajka długo mogą postać w słoiku ?

Marzena pisze...

Jeszcze nigdy nie jadłam;-) To dla mnie zaskoczenie;-)

Unknown pisze...

a to Ci wynalazek:)

Anonimowy pisze...

a pomysl od ewy z mojetworyprzetwory...

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Przykro mi anonimie,jest to mój własny.A w Polsce mamy 4 tyś blogów kulinarnych trudno je wszystkie czytać. A dla Twojej wiadomości nie czytam bloga Ewy moje twory przetwory. Szkoda ze wstydzić się swojego imienia i nazwiska :)Pozdrawiam życzę Ci miłego dnia.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

zrobiłam w piątek,wczoraj jeszcze były dobre zobaczmy jak dziś.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

zaskoczenie dla mnie też:)Są pycha

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dokładnie tak

Olga pisze...

A ja marynowałam kiedyś przepiórcze jaja! Polecam, bo małe jajka cudnie wyglądają :) No i smak mają nieco inny. Ale za to robiłam inną marynatę... Zapisuję Twój pomysł, bo wykorzystam :)

Pozdrawiam!
O.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Pozwolę sobie wykorzystać twój przepis.Olga jeśli mogę coś doradzić użyj mniej octu dla mnie trochę za kwaśne. Pozdrawiam :)

Olga pisze...

Polecam się :)

http://poczatkujaca-pani-domu.blogspot.com/2013/03/przepiorcze-jaja-marynowane-w-biaym.html

StudentsKitchen pisze...

Jak zawsze najwięcej do powiedzenia mają anonimy, szkoda. Akurat Mariola Anonimku nie musi korzystać z czyiś przepisów, sama cudownie tu czaruje. Liczba postów i odwiedzających mówi sama za siebie. :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję za miłe słowa:) Zastawiam się skąd takie porównanie do przepisu moje twory przetwory,jak przepis się różni:)Pozdrawiam jestem wierną fanką Twojego bloga i Wam kochani czytelnicy polecam :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

dziękuję ślicznie,jak tylko kupię jajka przepiórcze,Twój przepis zostanie wykorzystany:)Pozdrawiam