Smaczna Polska Magda Gessler

"Smaczna Polska" Magda Gessler ukazała się nakładem wydawnictwa Znak.com.pl klik na dobrym jakościowo papierze,w twardej okładce.




Autorka zaprasza nas na wycieczkę po kulinarnych regionach Polski. Autorkę Panią Magdę Gessler przedstawiać nie trzeba,wszyscy znają.

"Smaczna Polska" jest regionalnym przewodnikiem kulinarnym,w której znajdziemy oryginalne przepisy charakterystyczne dla danego regionu,Składa się z dziewięciu rozdziałów.


  • kuchnia kresowa
  • kuchnia kujawska
  • kuchnia małopolska
  • kuchnia mazowiecka
  • kuchnia podlaska
  • kuchnia pomorsko-kaszubska
  • kuchnia śląska
  • kuchnia warmińsko-mazurska
  • kuchnia wielkopolska.
We wstępie każdego rozdziału autorka przybliża nam tradycje kuchni i produkty charakterystyczne dla danego regionu.Na końcu każdego rozdziału podane są przepisy z wykorzystaniem produktów regionalnych.

W przepisach brakuje czasu przygotowania dania,podane są w zamian informacje dla ilu osób jest danie.Każdy przepis ma zdjęcie,co pozwala porównać z naszym daniem.
Każdy rozdział opisany jest w podobny sposób,zatrzymam się nad kuchnią mazowiecką.
Moje pierwsze skojarzenia z kuchnią mazowiecka to charakterystyczne dwa produkty jabłka grójeckie i papryka. Jeśli chodzi o potrawy to dania z ziemniakami i dania kuchni żydowskiej.Kiedy byłam małą dziewczyną często jeździliśmy  do Warszawy na zakupy obowiązkowym punktem programu był bazar Różyckiego.Pamiętam scenę,jak "babcie" zachęcały do kupna krzycząc flaki...pyzy....To są moje skojarzenia,jak się okazuje człowiek całe życie się uczy.Dla mojego regionu charakterystyczne są kapłony,wiśnia nadwiślanka,perliczki z Grabiny Radziwiłłowskiej,Piwo Ciechan,kogutem z Radziwiłłowa, miód kurpiowski i kiełbasa szydłowiecka z czego ogromne się cieszę.Domyślacie się dlaczego mieszkam w Szydłowcu:).

W mojej rodzinie jest tradycja robienia domowych wędlin, kiełbasy i inne wyroby pojawiają się na naszym stole często.

Po raz pierwszy się spotkałam z zupą z brukselki z kiełbasą szydłowiecka,muszę koniecznie to nadrobić wstyd się przyznać,nie znam dokładnie kuchni mojego regionu muszę koniecznie to nadrobić.

Ja już poznałam kuchnię swojego regionu, teraz pora na Was, a poznacie ją kupując książkę "Smaki regionu" Magdy Gessker dla siebie i bliskich w wydawnictwie Znak.com.pl klik polecam.



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Nie masz wrażenia, że zdjęcia w książce zostały odrobinę w latach 90tych? Po kobiecie, która ma się za malarza potraw i wirtuoza kuchni spodziewałabym się lepszego doboru fotografa.