Nie ma jak u mamy Ewa Aszkiewicz

"Miejscem, w którym zawsze czułam się wspaniale, była kuchnia mojej Babci Antoniny- duża, widna, kwadratowa, z wiszącymi nad kotliną miedzianymi rondlami, odbijającymi płomienie ognia i rzucającymi złote refleksy. Zawsze pachniało tam jabłkami i ziołami rosnącymi w pojemnikach ustawionych na okiennym parapecie, a z piekarnika i spod pokrywek garnków dochodziły kuszące wonie. Gdy miałam 12 lat, Babcia poleciła mi spisywać nowe pomysły na potrawy i gromadzić je w grubym zeszycie, który po latach stał się prawdziwym skarbczykiem wiedzy kulinarnej"
                                                                                                                                Ewa Aszkiewicz.
"Nie ma jak u mamy" Ewy Aszkiewicz ukazała się nakładem wydawnictwa  Publicat klik

Książka została wydana na dobrym papierze,okładka twarda,przepiękne zdjęcia pamiętające czasy PRL,przepisów,wyposażenia kuchni pamiętające dawne czasy,które możemy podziwiać tylko na fotografiach.
 .Niezależnie od tego, gdzie jesteśmy zawsze wracamy do naszego domu,dzieciństwa,wspomnień. We wstępnie autorka wspomina czasy swojego dzieciństwa,opowiada o kuchni babci.
Tak jak w większości domów u niej również sercem domu jest kuchnia,płonący ogień w kuchni węglowej, który rozpraszał ciepło na cały dom,stół stojący na środku.
  W książce znajdziemy przepisy przekazywane z pokolenia  na pokolenie,dodatkowo podany jest czas przygotowania,liczba porcji,stopień trudności,kaloryczność,koszt i zdjęcie potrawy.Niektóre przepisy Pani Ewa wzbogaciła o wspomnienia,anegdoty i wskazówki.

Książka składa się z sześciu rozdziałów
  • przystawki
  • zupy
  • mięsa i ryby
  • dania mączne,z ziemniakówi kasz
  • dania z warzyw
  • słodkości ,przetwory ,naleśniki.
W każdym rozdziale jest wiele przepisów,które podbiją podniebienia naszych bliskich.Kuchnia jak u mamy to kolorowe  przystawki,wspaniałe zupy,pyszne dania z mięsa,ryb i warzyw,świeże surówki i sałatki,przepyszne desery,napoje rewelacyjne przepisy na potrawy świąteczne.

Jestem zauroczona książką  "Nie ma jak u Mamy"  jest rewelacyjna,wspaniały dobór przepisów,opowieści
Jeden przepis już wypróbowałam przygotowując barszczyk czerwony na buraczkach kiszonych w planach kolejne potrawy cielęcina siekana,naleśniki z zaścianka,krokiety orzechowe,zupa staropolska "nic" i inne.
Chciałaby się przygotować wszystkie przepisy znajdujące się w książce,mam nadzieję ze kiedyś to napisze,zrobiłam wszystkie przepisy "Nie ma jak u Mamy"


"Nie ma jak u Mam"y polecam dla każdego,wspaniały prezent dla nas i naszych bliskich.Cena jest bardzo atrakcyjna, 39,90,a teraz możecie zamówić w cenie promocyjnej za 29,52 klik .Książka wyróżnia się na tle innych ,chociaż porównać jest trudno,jest inna,jedyna w swoim rodzaju.Książki podobne  kształtują w przedziale cenowym 50-60 zł.


1 komentarz:

Natalia pisze...

Właśnie sprezentowałam sobie na Gwiazdkę tą książkę,zachęcona przez autorkę bloga Domowy zakątek.Narazie leży schowana,nawet dobrze jej nie obejrzałam,ale bardzo podobały mi się zdjęcia no i w ogóle forma w jakiej została wydana.Myślę,że przyjemnie będzie sobie ją poczytać po Wigilii,przy aromatycznej kawie i świątecznym makowcu i powspominać dzieciństwo.Już się na to cieszę!