Pieczona karkówka w sosie własnym

 
 Będąc na   targu  kupiłam u zaprzyjaźnionego  rzeźnika  karkówkę z  myślą  o  grillu. Pogoda sprawiła    niespodziankę i nici  z   grillowania.  Coś   trzeba  był  zrobić  i tak  przygotowałam  pieczoną   karkówkę w sobie własnym   w garnku   rodzinnym   Dalimano.
skladniki
  • 2 kg karkówki
  • 1 przyprawa  do  karkówki   Kotanyi
  •  liście   laurowe
  •  pieprz kolorowy
  • pieprz   czarny
  • ziele angielskie
  • 2 łyżki oliwy 
  •  musztarda z pieprzem zielonym   Kamis 
  • sos Sweet   Chilli 

Wykonanie
karkówkę  umyć   osuszyć   posypać   przyprawą do  karkówki, solą, pieprzem zostawić  na noc w  lodówce.
 Do  garnka   rodzinnego rozgrzanego wlać  2 łyżki oliwy włożyć  karkówkę obsmażyć z  każdej  strony, wlać  pól szklanki gorącej wody,włożyć  liście laurowe,  ziele angielskie  i przykryć.  zmniejszyć   ogień i dusić   na wolnym  ogniu około 1  godzinę.
Wyjąc   pokroić   w plastry i podawać według własnego   uznania
  Ja przygotowałam z   płatkami   z  ziemniaków,  warzywami i sosem.

 Karkówka   przygotowana    w garnku rodzinnym  jest  bardzo soczysta i aromatyczna.      najbardziej podoba  mi się ze  nic  się  nie  przypada,  mięsko zachowało swoje walory jest aromatycznie  i nie wiele  ubywa podczas smażenia.    Kochani  polecam Wam  produkty marki Delimano.
  Do karkówki pasuje sos Sweet   Chilli i  musztarda  z  zielonym  pieprzem .(  muście spróbować   tę   musztardę   jest pyszna i rewelacyjna w smaku )
 Sos  Sweet   Chilli  bardzo często  używam do różnych dań  muszę  przyznać w większości przypadków   był to strzał w  10  jeśli lubicie  dania z  gatunku pikantnych polecam.  A ze samej nie chce się robić  przypraw  wykorzystałam gotową  przyprawę do  karkówki   Kotanyi   która  praktycznie  nie wymaga nic dodawania.
 
 
 

1 komentarz:

piegusek1976 pisze...

cudna-uwielbiam takie mięsko:) pozdrawiam