Blok czekoladowy


 Przekładając  książki  kucharskie  znalazłam kartę  z przepisem na blok czekoladowy który  jest w  mojej rodzinie od wielu lat. Nie  mogło być inaczej  jak  zrobić go szybko. Od trzech tygodni robię  go co weekend i znika w  szybkim tempie :)


Składniki

·          250g masła

·          400g mleka w proszku

·          1/2 szkl wody

·          3/4 szkl cukru

·          6 łyżek kakao

·          6 paczek herbatników

·          rodzynki

Wykonanie

Do rondla wlewamy wodę, dodajemy masło wsypujemy cukier. Kakao mieszkamy z odrobiną wody wlewamy do rondla. Całość mieszamy na małym ogniu aż wszystkie składniki się dokładnie połączą.
Herbatniki kruszymy wkładamy do miski, mleko w proszku jak lubimy dodajemy rodzynki. Całość mieszamy aż powstanie jednolita masa. Lekko przestudzoną masę kakaową wlewamy do miski  i szybko mieszamy drewnianą łyżką
Formę keksową o długości ok. 30 cm wykładamy papierem do pieczenia. Masę przekładamy do formy, ugniatamy drewnianym tłuczkiem. Robimy dekoracje wg uznania. Wstawiamy na noc do lodówki.

 

 
 

4 komentarze:

Anula pisze...

smak dzieciństwa, bardzo lubię taki blok

La Lolla pisze...

0och, coś dla mojego Połówka;D

ilovebake.pl pisze...

Nigdy nie jadłam, ale mam zapisany do zrobienia :)

Droczilka pisze...

Przepyszne wspomnienie dzieciństwa. :-)