Karpatka Alka i konkurs majowy z Siostą Anastazją


Od kilku dni jestem szczęśliwą właścicielką Wielkiej księgi ciast Siostry Anastazji. Książka robi ogromne wrażenie, kilka ciast wcześniej przygotowałam, ponieważ część z przepisów, znajduje się w innych książkach Siostry Anastazji. Plany mam bardzo ambitne, czeka mnie przygotowanie 400 przepisów z Wielkiej Księgi ciast Siostry Anastazji.

Dziś przygotowałam karpatkę Alka, na specjalnie zamówienie.

Poziom trudności ciasta, średni.

Składniki  na ciasto

  • 1 ½ szkl wody
  • 1 ½ szkl mąki
  • 20dag margaryny
  • 9 jaj

Składniki na krem

  • 25 dag masła
  • 25 dag cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 szkl mleka
  • 1 budyń waniliowy bez cukru

Wykonanie

Wodę z margaryna zagotować, dodać mąkę i dokładnie roztrzepać trzepaczką. Po przestudzeniu wbijać po 1 jaju i dalej trzepać. Pod koniec ubijać mikserem. Ciasto rozłożyć na 2 blaszki i upiec w temp 190st C przez 20-30 minut

Krem

Z mleka i budyniu ugotować budyń. Masło utrzeć z cukrem pudrem, cukrem waniliowym, dodać przestudzony budyń. Wymieszać. Ciasto przełożyć masą, wierzch posypać cukrem pudrem.
Nie zapominajcie o konkursie po szczegóły zapraszam tu 

4 komentarze:

ladylaura. pisze...

Wszyscy dzis maja karpatke,tylko ja nie,bleeee... ,pozdrawiam.

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Częstuj się :)

Anonimowy pisze...

A proszek do pieczenia?

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Szanowny Anonimie kultura nakazuje się przedstawić,widać wstydzisz się swojego nazwiska :)Pozdrawiam Walentynkowo :)