Warsztaty z kuchni tajskiej w Siemens Akademii Smaku

Ubiegły tydzień był wyjątkowy,a w szczególności piątek. Zostałam zaproszona na podwójne  warsztaty "Smaki egzotyki.Tajemnica kuchni tajskiej"kuchni tajskiej organizowane przez Siemens Akademię Smaku oraz na warsztaty ekskluzywne  czekoladowe z E.Wedel organizowane z okazji Nocy Muzeum.
Przez moje roztargnienie z przygodami udało się dojechać na czas na spotkanie w Siemens Akademii Smaku.

Bardzo serdecznie zostali przywitani uczestnicy warsztatów przez organizatorów spotkania.

Jak się okazało było to dziesiąte spotkanie w ramach projektu Siemens Akademia Smaku."Smak egzotyki.Tajemnice kuchni tajskiej" które poprowadzili  restaurator i mistrz kuchni tajskiej na stale mieszający w Polsce Pan Thanawat Na  Nagara, i  przedstawicielka  firmy de Care Pani Syliwa Sobkowicz.
Podstawą kuchni tajskiej jest różnorodność,świeżość składników. Do  najbardziej charakterystycznych składników należą; cukier palmowy, sos rybny, sos z limonki, sos  tamaryndowca,sos ostrygowy śmietana i mleczko kokosowe, krewetki, papryczki, pasta curry, pasta z krewetek, zielona papaja, trawa cytrynowa, cebula dymka, liście kaffir, kolendra,czosnek, seler naciowy, bazylia, ryż, makarony.
Pod czujnym okiem mistrza przygotowaliśmy pyszne dania kuchni tajskiej
- Sprign Rolls.
-Zupa Tom Yam gumg.
-Pad Thai.
-Zielone curry z kurczakiem.
-Banany w mleczku kokosowym.

 Wszystkie potrawy jakie przygotowaliśmy były pyszne,genialne w smaku,a co ważne można je przygotować dosłownie w kilka minut mając odpowiednie składniki.Dzięki warsztatom poznałam wiele nowych składników,które do tej pory przechodziłam obok nich.Na pewno na stale w mojej kuchni zagości  kaffir i sos ostrygowy. Mam nadzieję ze z czasem przekonam się do sosu rybnego.
Do tej pory kuchnia tajska, nie była mocną moją stroną. Bardzo ją polubiłam,większość składników już się pojawiało w mojej kuchni. Niedługo pojawią się przepisy z kuchni tajskiej :)
Bardzo serdecznie dziękuję za zaproszenie Pani  Michalina Szpakowskiej z agencji Imagine PR

Brak komentarzy: