karp zatorski i pierś z kaczki podana na szalorkach z puree z fasoli i sosem truskawokowym.

Tak jak wcześniej wspominałam połączenie drobiu z rybą to duet wspaniały.i tak powstało mega fajne danie pyszne,wspaniałe idealne na niedzielny obiad.


Składniki
  • 2 piersi z kaczki
  • 3szalotki
Przyprawy
  • 1ząbek czosnku
  • 1/2łyżeczki  majeranku
  • 1/2łyżeczki  tymianku 
  • 1/21łyżeczki rozmarynu
  • sól pieprz do smaku
  • olej rydzowy
  • sok z cytryny
  • smalec
  • 1filetzkarpazatorskiego
  • 1cytryna
  • maka
  • sól, pieprz do smaku
  • olej rydzowy
  • masło
sos truskawkowy- żurawinowy
  • 25 dag świeżych truskawek 
  • 150 ml wina czerwonego wytrawnego
  • 15 ml octu winnego czerwonego
  • 15 ml oleju rydzowego
  • 3 łyżki miodu
  • 4 łyżki domowej konfitury żurawinowej do mies
  • sól, pieprz, czosnek mielony do smaku
  • 5 dag suszonej żurawiny

puree z fasoli Piękny Jaś
  • 1szkl fasoli Piękny Jaś
  • sok z limonki
  • kardamon
  • imbir
  • gałka muszkatołowa
  • olej rydzowy
  • pieprz biały 
wykonanie
Piersi umyłam osuszyłam . Do miseczki włożyłam wszystkie przyprawy, sok z 1/2 cytryny, 1/2 szkl oleju rydzowego. Wszystko dokładnie wymieszałam, do tak przygotowanej marynaty włożyłam piersi z kaczki ę zostawiłam na noc w lodówce. W głębokiej patelni rozpuściłam 1 kostkę smalcu, do którego włożyłam piersi z kaczki,dusiłam na wolnym ogniu około 1 godziny.
Każdy filet z karpia zatorskiego skrapiamy sokiem z cytryny doprawiamy solą i pieprzem. Na patelnię wlewamy oliwę rydzową dodajemy masło. Tuż przed smażeniem ręcznikiem papierowym osuszamy rybę i obtaczamy w mące,nadmiar usuwamy.Smażenie zaczynamy stroną od skórki 3 minuty odwracamy na druga stronę kolejne 3 minuty. Skórka będzie złocista i chrupiąca.
Szalotkę obieramy kroimy na krzyż. Na rozgrzanym oleju smażymy ćwiartki cebuli.
Fasolę przebieramy,płuczemy zalewamy wodą pozostawiamy na noc. Następnie ugotować ja w tej samej wodzie w miarę potrzeby dolewając wrzątku do miękkości. Fasolę przekładamy do miski dodajemy sok z limonki,olej rydzowy do smaku gałkę muszkatołową, imbir,kardamon,pieprz biały dokładnie miksujemy na puszystą masę.
Do rondla wkładamy umyte truskawki wlewamy wino,miód i na wolnym ogniu gotujemy do redukcji. Zdejmujemy z ognia.Truskawki z sosem dokładnie miksujemy blenderem. dodajemy ocet, olej,domową konfiturę do mięsa z żurawiny,suszoną żurawinę dokładnie mieszamy i gotujemy do redukcji Doprawiamy do smaku solą,pieprzem i czosnkiem pod koniec dodajemy pokrojone truskawki .
Na talerzu układamy smażone ćwiartki cebuli następnie układamy pokrojoną pierś z kaczki i kawałek karpia w środku puree z fasoli. Robimy dekoracje z sosu, listów botwinki i szczypiorku.

Brak komentarzy: