Lekki sernik na zimno swiąteczny



Święta wielkanocne to czas  mazurków, bab i innych pysznych ciast. Uwielbiam ciasta gdzie jednym ze składników jest jogurt, ser lub inny nabiał. Myślę ze mają mniej kalorii , ale jest to pozorne usprawiedliwienie J Sernik w różnych odcieniach róży wydał się idealny na popołudniowy świąteczny deser do kawki. Ciasto pracochłonne nie jest tylko robi się przez kilka godzin. Niby te same składniki zaś każda warstwa smakuje inaczej. Sekretem różnych smaków jest zmiana proporcji składników. Ciasto wygląda bardzo pięknie i  wiosennie a smakuje wyśmienicie możemy delektować się każdym kęsem i cieszysz oko jego wyglądem.


 spód sernika

  • 250 g ciastek 
  • 100g orzechów mielonych laskowych Back Mit 
  • około 150g masła.cukier waniliowy Delekta

Pierwsza masa jogurtowa

  • 3 galaretki truskawkowe Delecta
  • 300g jogurtu naturalnego
  • 50g sera mascarpone

druga masa jogurtowa

  • 2 galaretki truskawkowe Delecta
  • 1łyżeczka żelatyny
  • 400g jogurtu naturalnego

Trzecia masa jogurtowa

  • 1 galaretka truskawkowa Delecta
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 400g jogurtu naturalnego
  • 50g sera mascarpone

czwarta masa jogurtowa

  • 1 łyżka żelatyny
  • 500g jogurtu naturalnego
  • 100g sera mascarpone
  • 1 aromat waniliowy Delecta

Dekoracje

  • zajączki z czekolady
  • stokrotki jadalne
  • mięta
  • melisa cytrynowa

spód sernika
Do miski włożyłam herbatniki, zmiksowałam na pyłek, dodałam cukier puder i kakao
dokładnie wymieszałam..Masło rozpuściłam i dodałam do pyłku ciasteczkowego
wymieszałam powstała jednolita masa. Jak lubicie bardziej zwartą masę można dodać więcej masła. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 160 stopni na około 15 minut lekko zapiekłam spód sernika

Pierwsza masa jogurtowa.
3 galaretki truskawkowe rozpuściłam w 200ml gorącej wody. Ostudzone galaretki ubijałam na najwyższych obrotach przez około 5 minut dodając stopniowo jogurt i ser. Tężejącą masę wylałam na masę ciasteczkową. Wstawiłam do lodówki na około 40 minut.
Druga masa jogurtowa
2 galaretki i żelatynę rozpuściłam w 100ml gorącej wody. Ostudzone galaretki ubijałam na najwyższych obrotach przez około 5 minut dodając stopniowo jogurt i ser. Tężejącą masę wylałam na masę jogurtową pierwszą. Wstawiłam do lodówki na około 40 minut
Trzecia masa jogurtowa
Galaretkę truskawkową i żelatynę rozpuściłam w 50ml gorącej wody. Ostudzoną galaretkę ubijałam na najwyższych obrotach przez około 5 minut dodając stopniowo jogurt i ser. Tężejącą masę wylałam na masę jogurtową drugą Wstawiłam do lodówki na około 40 minut
Czwarta masa jogurtowa
Żelatynę zalałam zimną woda by napęczniała następnie dodałam gorącej wody w celu rozpuszczenia Jogurt wlałam do miski następnie ubijałam na najwyższych obrotach przez
około 5 minut  nie przerywając ubijania  dodałam stopniowo ser aromat waniliowy, żelatynę. Wstawiłam do lodówki na co lodówki.

Dekoracje
Na serniku robimy dekoracje według uznania. U mnie czekoladowe zające, melisa cytrynowa, mięta i stokrotki. Dodatkowo sernik można posypać startą czekoladą. 
Wielkanocne wypieki z Delectą

Brak komentarzy: