wieniec drożdżowy


Dość dawno temu od Jacka, dostałam foremkę w kształcie wieńca, na którą zachorowałam. A Jacuś chcąc spełnić moje marzenia kupił ją dla mnie. Kilka razy piekłam już w niej babkę a  teraz  pora przygotować prawdziwy wieniec drożdżowy.
Przepis znalazłam w  "ciasta z mojego domu"  wyd.  Kuchnia 1/2002 rok.


Składniki
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 12 dag margaryny
  • 1/2szkl cukru
  • 5 dag drożdży
  • 1/2 szklanki   mleka
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  •  laska wanilii  Royal
  • 5 dag rodzynek
  • 1/4 łyżeczki soli
Wykonanie
Drożdże rozmieszać z mlekiem, 1 łyżeczką cukru oraz 3 łyżkami mąki pozostawić do wyrośnięcia. Jajka i żółtka utrzeć z cukrem, ja wykorzystałam robot maxi robi z Zelmera, Do mąki dodać rozczyn, jajka, roztopioną  margarynę i sól.Ciasto  wyrabiać aż wchłonie  tłuszcz, odstawić do wyrośnięcia na 30 minut. Następnie dodać rodzynki i wanilię i wyrobić ciasto ponownie. Ciasto przełożyć do formy, moja jest w  kształcie wieńca i odstawić do wyrośnięcia. Piec 40 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 170 stopni. 


 
 

1 komentarz:

Joanna pisze...

Smacznie wygląda :)