Wytrawny placek z warzywami

Będąc na diecie musiałam zrezygnować z placków których mi bardzo brakuje. Kto powiedział ze placem musi być na słodki i tak powstał wytrawny placem  z warzywami. Placem jest rewelacyjny w smaku musicie koniecznie nadaje się na obiad i kolację,dobry jest na zimni i ciepło.Możemy bardziej podkreślić jego walory smakowe podając do niego ulubiony sos.

składniki
  • Ciasto 
  • 100g mąki krupczatki 
  • 100g mąki razowej 
  • 100g masła
  • szczypta soli 
  • 1-2 łyzki wody 
  • farsz
  • 2 marchewki
  • 2 pory
  • 2 jajka
  • 150g zielonego  groszku
  • 1 papryka zielona
  • 100g zółtego sera
  • 1 szkl śmietany 
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka Maggi
  • pieprz
  • szczypta gałki muszkatowej
  • tymianek 
  • oregano
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka masła
  • pomidorki koktajlowe 

wykonanie 
Na stolicy mieszkam dwa rodzaje mąki,dodaję sól,masło i wodę szybko zagniatam ciasto.Tortownice smaruję masłem i wylepiam ciastem następnie wkładam do lodówki na 1 godzinę. 

Pora umyłam pokroiłam na kawałki, marchewkę oczyściłam pokroiłam w krążki,paprykę pokroiłam w paseczki.
 Na patelnię wlałam olej rzepakowy na którym podsmażyłam warzywa marchewkę, por,paprykę i groszek,dodałam pokrojony drobno czosnek.  Magii chwilę. Doprawiłam do smaku ziołami, gałką,  ,pieprzem
Ciasto ponakłuwałam i piekłam około 10 minut w 200 stopniach.
na ciasto wyłożyłam masę warzywną i piekłam  jeszcze około 20 minut.
Ser starłam na tarce na dużych oczkach. Do miski włożyłam ser, śmietanę i jajka  wszystko dokładnie wymieszałam i piekłam jeszcze 10 minut.

3 komentarze:

Unknown pisze...

świetny pomysł na letni obiad:) akurat w takim okresie nie mam ochoty na ciężkostrawne obiady:)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

Dzięki :)

Kulinarne pyszności Molki pisze...

polecam jest pyszny dietetyczny, moi goście byli zachwyceni:)